جعفر برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش افزود: همچنین عملیات بتن‌ریزی ۱۰ واحد مسکونی روستای وار در این شهرستان هم که پیش‌تر آرماتوربندی آنها انجام شده بود نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: آواربرداری واحدهای احداثی نیز در ۱۶ محور با استقرار ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با سرعت ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد احداثی تخریب شده در زلزله هشتم بهمن امسال این شهرستان، آواربرداری یک هزار و ۲۹ واحد مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است.

آواربرداری هزارمین واحد تخریبی مناطق زلزله‌زده خوی به اتمام رسید

وی اضافه کرد: ابلاغ دستور کارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی به‌سرعت ادامه دارد و این دستور کارها تاکنون به ۱۴ هزار و ۱۹۳ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

برزگر تأکید کرد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی نیز به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ارسال شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی در محل روستاها و شهرهای خوی و فیرورق انجام شود.

به گفته وی، مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میل‌گرد موردنیاز جهت شروع عملیات پی‌کنی و بتن‌ریزی این واحدها نیز پیش‌تر از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و برای تسریع در عملیات اجرایی در اختیار واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده، قرار گرفته است.

انتهای خبر/جوادنجارپور