به گزارش خبرنگار آذرباخیش، ذبیح‌الله کاظمی در مراسم بزرگداشت اولین دوره رشته پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی خوی اظهار کرد: ۱۰۰ عمل جراحی در اوج بحران زلزله در مراکز درمانی خوی با تلاش بی‌وقفه توسط پزشکان متخصص و کادر درمان انجام شد.

وی با تقدیر از فداکاری و ازخودگذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در خدمات‌رسانی به مردم در زلزله اخیر شهرستان افزود: در این شرایط از هیچ شهری نیروی سلامت برای کمک نخواستیم و کادر درمان به‌صورت شبانه‌روزی مأموریت خود را بهترین شکل انجام دادند.

کاظمی در بخش دیگری با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف ادامه داد: ۴۰ سال پیش هیچ کشوری حاضر به تبادل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران نبود؛ ولی اکنون ما تبدیل به یک کشور قدرتمند در منطقه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور ایران در هیچ جنگی وارد نشده است، اضافه کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار ایران، قدرت نظامی هست؛ ولی امنیت اولویت اول در کشور است.

کاظمی با بیان برخی مشکلات در کشور یادآور شد: همه ما می‌دانیم که کشور دچار مشکلاتی است؛ ولی با وجود تحریم‌های ظالمانه، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تمامی عرصه ها داشته‌ایم.

فرماندار خوی با اشاره به اقدامات و خدمات نظام اسلامی در نقاط مرزی افزود: به برکت انقلاب اسلامی به دورافتاده‌ترین روستاها خدمات بهداشتی ارائه شده و جهادگران عرصه سلامت در نقاط صفر مرزی و صعب‌العبور حضور دارند. ‌

در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر اختصاصی رشته پزشکی عمومی اولین روپوش پزشکی نیز به دو دانشجوی دختر و پسر این دانشکده اهدا شد.

انتهای خبر/