حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار، اظهار کرد: روزهای پایانی سال جاری را در حالی سپری می‌کنیم که روزهای پرتنش زلزله را برای ماه‌ها تجربه کرده‌ایم و اقدامات مختلف خدمات‌رسانی شهرداری ادامه دارد؛ این روزها در حال اجرای برنامه‌های مختلف برای استقبال از بهار هستیم.

وی افزود: ستاد نوروزی شهرداری خوی در قالب برنامه‌های مختلف، تدوین لیست کشیک‌های نوروزی، ایجاد فضای مناسب بهاری و نوروزی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: پاک‌سازی معابر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر و اماکن خالی، تعطیلی حفاری‌های معابر از پانزدهم اسفندماه تا پانزدهم فروردین‌ماه و صادرنشدن مجوز حفاری و ساماندهی نهر پارچی به‌عنوان یکی از معضلات چند سال اخیر، در روزهای پایانی سال انجام می‌شود.

نصرالله پور تصریح کرد: اجرای لکه‌گیری آسفالت معابر، اجرای طرح نگهداشت شهری برای تنظیف نواحی پنج‌گانه معاونت خدمات شهری، آماده‌سازی و کاشت نهال، درختچه و انواع گل در فضاهای سبز شهری، توزیع نهال‌های رایگان به مناسبت هفته طبیعت و روز منابع طبیعی میان شهروندان و برگزاری مراسم روز درختکاری در داغ باغی (باغ دلگشا) از اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار است.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین جدید، بهسازی المان‌های شهری برای نصب در سطح شهر، طراحی، آماده‌سازی و نصب بنرهای ویژه نوروزی در سازه‌های بزرگ شهری و مناطق مختلف شهر، طراحی و نصب نقشه گردشگری شهر خوی در ورودی‌های شهر، پایانه شهید درستی و بعضی از میدان‌های بزرگ شهر در دست اجرا است.

شهردار خوی از اجرای برنامه «تکم چی» و «قو پوز نوازی» به‌عنوان مهم‌ترین رسوم سنتی و آئین‌های بومی خوی خبر داد و گفت: توزیع اقلام انتشاراتی مختلف و متنوع برای معرفی خوی در اماکن اقامتی و پایانه مسافربری، برنامه‌ریزی برای ساماندهی و اجرای مراسم پنجشنبه آخر سال، برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های روز طبیعت و توزیع اقلام ویژه برای شهروندان از برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری برای استقبال از سال جدید است.

نصرالله پور افزود: آذین‌بندی میدان‌ها، اماکن و معابر، رنگ‌آمیزی جداول رفیوژ میانی بلوارها، بازدید مستمر سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها و فضاهای سبز، آماده‌سازی بعضی از پارک‌های سطح شهر برای کمپینگ مسافران نوروزی، نظافت جوی‌های آب، ایجاد فضای مناسب تبلیغی در پایانه شهید درستی، نصب بنرها و نقشه گردشگری در مراکز اقامتی و تفریحی خوی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در پایانه مسافربری به دلیل حجم مسافران نوروزی از برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری خوی است.

انتهای خبر/