به گزارش آذرباخیش مجید آقازاده معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده وزیر نیرو مهم‌ترین مشکل روستای زلزله‌زده یزدگان و ۴ روستا اطراف این روستا را هدررفت آب و انشعابات غیرمجاز دانست و اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اجرای طرح‌های مشترک و حفر یک حلقه چاه جدید به‌زودی مشکلات آب این روستا و روستاهای اطراف را برطرف می‌کنند.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور سپس به مشکلات حوزه آب دشت خوی نیز اشاره و بر ضرورت تکمیل دو طرح بزرگ تأمین آب در این شهرستان تا تابستان امسال تأکید کرد و افزود: برای تأمین آب شرب موردنیاز خوی در ۲ مخزن با ظرفیت بیش از ۲۵ هزار مترمکعب در دست اجراست.

آقازاده افزود: ۱۵ هزار مترمکعب این مخازن توسط شرکت آب منطقه‌ای و ۱۰ هزار مترمکعب هم توسط شرکت آب و فاضلاب استان در دست احداث است که با تأمین اعتبار تا خردادماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شوند.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره‌برداری از این مخازن ظرفیت مخازن آب شرب خوی از ۳۱ هزار مترمکعب به ۵۶ هزار مترمکعب خواهد رسید.

گفتنی است سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب جاری رودخانه‌های فصلی و دائمی شهرستان خوی به علت فقدان سد و طرح‌های مهار و کنترل آب از دسترس خارج می‌شود به ارس می‌ریزد برای جلوگیری از مشکلات و چالش‌های بعدی آب شرب و کشاورزی نیاز مبرم به اجرای طرح‌ها مهار آب و برنامه‌ریزی مدون در این زمینه احساس می‌شود.

انتهای خبر/