به گزارش آذرباخیش ذبیح الله کاظمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرز رازی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷۱ تن کالا به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار از گمرک ریلی رازی و گمرک زمینی شهرستان خوی به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به پارسال از نظر ارزش ۲۰ درصد و وزن ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی را کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و ایتالیا است، افزود: گمرکات شهرستان خوی با قرار گرفتن در مسیر شاهراه تجاری ایران به ترکیه و اروپا نقش بسیار مهمی را در توسعه تجارت و صادرات دارد.

فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره ظرفیت و پتانسیل‌های مرز رازی عنوان کرد: دستگاه ایکس ری خودرویی پایانه مرزی رازی در اسرع وقت نصب و فعالیت خودش را شروع خواهد کرد.

کاظمی با بیان اینکه استقبال مسافران از پایانه رازی جهت تردد به کشور همسایه گفت: با هماهنگی‌های انجام یافته پایانه مرز رازی در روزهای گذشته به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: صادرات محصولات کشاورزی از روز گذشته شروع کرده و صادرات و واردات به صورت ترانزیت در اولین فرصت ممکن انجام خواهد یافت.

انتهای خبر/