به گزارش خبرنگار آذرباخیش، ذبیح اله کاظمی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی سال جاری با اشاره به احصاء نیازمندی مناطق حاشیه‌نشین گفت: ماه‌عسل و مصوبات جلسات ستاد بازآفرینی را مردم باید در کوچه و محله خود ببینند؛ مدیران ادارات با حضور میدانی در این مناطق، بدون تشریفات پای درد و دل و مشکلات مردم بنشینند .

فرماندار ویژه خوی همچنین از اهمیت خدمت‌رسانی به این مناطق گفت و افزود: خدمات دولتی باید در این مناطق چندبرابر سایر مناطق باشند، بسیاری از این مناطق هنوز از ابتدایی‌ترین امکانات بهره نبردند و براین‌اساس همه ادارات این مناطق مورد هدف را به‌صورت میدانی بررسی کنند .

وی ادامه داد: مدیر جهادی و جمهوری اسلامی باید در نظر بگیرید که امروز در کف میدان باشد و مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهر جزو اولویت‌های کاری آنان باشد که چرا امروز بعضی از این مناطق حتی مسیر تاکسی یا اتوبوس نیز ندارند .

کاظمی با اشاره به فعالیت همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی و مردمی گفت: ستاد بازآفرینی سخت‌افزاری نیس، باید نرم‌افزاری همکار شود و در همین راستا مساجد، کانون‌ها و پایگاه‌های محله‌ها فعالیت می‌کنند و با حمایت‌های ستاد بازآفرینی، می‌توان این فعالیت‌ها را چندبرابر کرد .

ذبیح اله کاظمی همچنین تصریح کرد: وضعیت ظاهری مناطق حاشیه‌نشین و محروم بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن تغییر پیدا کند؛ چرا باید زمانی که وارد محله‌ای فقیر می‌شویم از سرووضع خیابان و کوچه وضعیت این منطقه به دست بیاید .

وی ادامه داد: دیوارها و حتی زمین مناطق حاشیه شهر با ما سخن می‌گوید که ما فقیر هستیم و این روند باید پایان یابد و چهره منطقه را تغییر دهیم .

فرماندار خوی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در این منطقه گفت و افزود: با شناسایی نیازمندی‌ها در این مناطق، کلاس‌های آموزشی علمی، خانواده، آشپزی، خیاطی، تحصیلی و سایر موارد در راستای ارتقای سطح سواد زندگی اجتماعی و فردی اجرا شود .

انتهای خبر/