حمید آروند در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره به فعالیت این سازمان در طرح استقبال از بهار اظهار کرد: از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین سال جاری، یک هزار اصله درخت ریشه لخت چنار، زبان گنجشک، افرا و کاج در سطح شهر کاشته شده است.

وی افزود: همچنین تعداد پنج هزار بوته از نوع اختر، کوکب، رز، یاس زرد و به ژاپنی به همراه ۹۵۰ هزار بوته بنفشه، ۶۶ هزار بوته انواع گل اطلسی، میمونی، شب بو، گازانیا و مینا چننی در میادین و بلوارهای سطح شهر خوی کاشته شد.

آروند ادامه داد: کاشت گل‌های فصلی بصورت بذری مستقیم از نوع آحار، جعفری و رعنا از روزهای گذشته آغاز شده البته سطح زیر کشت گل فصلی نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع گل فصلی و بیش از ۳۰ نوع درخت و درختچه توسط همکاران ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در جهت فضاسازی و زیباسازی چهره شهر در سطوح مختلف کاشته می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یادآور شد: در سال جاری بیش از سه میلیون گل فصلی بصورت بذری و نشایی در میادین، بلوارها و مراکز تعبیه شده کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات این سازمان در پاییز سال گذشته و پنجشنبه آخر سال گفت: همکاران پرتلاش، سال گذشته تعداد ۲۰ هزار بوته از انواع درخت و درختچه شامل سنجد، افرا، رز، دم موشی، یاس زرد و ترون در تفرجگاه فنایی، کمربندی سلیمانی و حجازی فر کاشته و در پنجشنبه آخر سال تعداد یک هزار گلدان گل نیز بر مزار شهیدان شهرستان اهدا کردند.

انتهای خبر/