به گزارش آذرباخیش یدالله سلطانی با حضور در بین اهالی منطقه جمشید آباد خوی به مشکل فاضلاب و عدم اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه پرداخت و گفت: از سال ۸۶ هیچ گونه اعتبار ملی مبنی بر اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر تخصیص نیافته است.

وی افزود: تا سال ۸۶ حدودا ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر طبق موافقت نامه اجرا شده بود.

سلطانی با بیان اینکه منطقه جمشید آباد در سال ۸۶ جزو محدوده خارج از شهر بود گفت: در ۲ سال گذشته با تلاش مسئولین موضوع ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری به تصویب رسید و در روزهای اخیر با دستور وزیر نیرو به سازمان برنامه و بودجه جهت اخذ ردیف در بودجه سالجاری ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ۵ ساله بوده و با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال در مناطق فاقد شبکه فاضلاب در شهر خوی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در پاسخ به مشکل افت فشار آب در منطقه جمشید آباد اظهار داشت: این مشکل مربوط به این منطقه نیست و در شهر خوی این مشکل را داریم و علت آ« کمبود مخازن ذخیره آب است.

سلطانی در ادامه گفت: برای رفع این مشکل ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت داریم که عملیات اجرایی یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی به اتمام رسیده و خرداد ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته سلطانی، دو باب مخزن ۵ و ۱۰ هزار مترمکعبی نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تامین آب شهر خوی نیز افزود: سه حلقه چاه نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد که ۲ حلقه در حال تجهیز و یک حلقه نیز در محدوده منطقه جمشیدآباد جهت جلوگیری از افت فشار آب در مرحله مکان یابی است.

انتهای خبر/