به گزارش خبرنگار آذرباخیش تقی پورمحمودی رئیس اتاق اصناف خوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ۹۵۰۰ مورد بازرسی از صنوف مختلف این شهرستان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ پرونده جهت اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی باتکیه‌بر شفافیت و روان‌سازی نظام توزیع ارتقا سطح خدمات‌رسانی، با انجام نظارت‌های مستمر در بازار در تلاش هستیم با حذف دلالان و واسطه‌ها، کالای مصرفی را به دست مردم به قیمت تمام شده برسانیم.

رئیس اتاق اصناف خوی اظهار داشت: در سال گذشته به ۲ هزار و پانصد واحد صنفی به علت گران‌فروشی تذکر شفاهی و کتبی داده شده است که این نشان از عزم اتاق اصناف برای مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی است.
تقی پورمحمودی به سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این سامانه بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات شهروندان می‌باشد که در سال ماضی بیشترین تماس در خصوص تخلفات گرانفروشی، لوازم خانگی به ویژه موبایل و صنف مکانیکی با رسته صافکاری بود.

وی تصریح کرد: شناسایی مشکلات و موانع توسعه و ارتقا فعالیت‌های صنفی یکی از وظایف ذاتی اتاق اصناف می‌باشد که متاسفانه در تصمیمات شهری که گاها برخی از اصناف را هم درگیر می‌کند، اتاق اصناف جایگاه چندانی ندارد و این امر در طول زمان موجب ایجاد نارضایتی اصناف خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف خوی در پایان به تعامل و همکاری تنگاتنگ برخی از دستگاه‌های خدمات رسان مخصوصاً ادارات صمت، فرمانداری، بهداشت، دارایی، تامین اجتماعی و سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: همیاری و تعامل با اتاق اصناف در بهبود عملکرد و انجام کلیه امورات اجرائی نقش بسزایی خواهند داشت.

انتهای خبر/