ب️ه گزارش آذرباخیش یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اعلام این مطلب افزود: با اینکه در طرح توجیهی احداث سد آغ چای تأمین آب شرب خوی از این سد تصویب شده است،  اما به دلایلی از جمله کمبود یا نبود اعتبار هنوز این پروژه ملی بلاتکلیف مانده و اجرایی نشده است.

وی گفت: آب شرب شهرستان خوی که تماماً از منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود با نیاز آبی ۲ هزار و ۵۰۱ لیتر در ثانیه از ۱۰۲ حلقه چاه که ۴۱ حلقه چاه شهری و ۶۱ حلقه چاه روستایی با ۵۳ دهنه چشمه تأمین می‌گردد.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب خوی برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت داریم، اظهار کرد: در برنامه‌‌های کوتاه‌مدت تکمیل، اجرای مخزن ۵ هزارمترمکعبی در محل مسیر آغچاقشلاق شهرک ولیعصر که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و دیگری تکمیل و اجرای دو باب مخزن با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب که شروع عملیات اجرایی آن توسط سازمان آب منطقه‌ای آغاز شده است.

سلطانی آبرسانی و بهبود کیفیت آب آشامیدنی در روستاها را از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب خوی برشمرد و اضافه نمود: پروژه آب‌رسانی و بهبود کیفیت آب  در ۳۲ روستا با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان در حال اجرا هستند و از این مبلغ ۳۳ میلیارد تومان تخصیص و هزینه شده است که ۸ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴ پروژه نیز از محل اعتبارات جاری شرکت با اعتبار دو میلیارد تومان به اتمام رسیده که به‌زودی در ۴ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به برنامه میان‌مدت این شرکت اشاره کرد و گفت: مطالعه و حفر چاه فیلمن در مسیر رودخانه قطور با دبی برداشت ۵۰۰ لیتر در ثانیه که با خط انتقال به هدایت مخازن شهر به بهره‌برداری خواهد رسید و برنامه بلندمدت ما نیز، تأمین آب شرب شهرستان از سد آغ چای است.

سلطانی تأکید کرد: تأمین منابع آب به عهده امور آب است و این منابع پس از تأمین در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/ خسرو کرمانشاهی