به گزارش خبرنگار آذرباخیش حیدر موسی‌پور در چهاردهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان خوی اظهار کرد: این جلسه با موضوع برنامه ملی اقدام مشترک محدوده‌ها و محلات هدف برگزار شده تا دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه در جهت اجرای مصوبات آن داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شهرداری در ستاد بازآفرینی افزود: شهرداری خوی بر اساس جدول اقدامات مشترک مصوب سال ۹۷، پروژه‌های اصلاح معابر را با تمام توان انجام داده است.

معاون شهرسازی شهردار خوی اضافه کرد: متأسفانه به علت عدم همکاری برخی ادارات، تعدادی از پروژه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری نیمه‌کاره مانده که یکی از آنها واگذاری انشعاب آبرسانی از سوی قرارگاه جوادالائمه (ع) هست که نیاز به ورود شرکت آب و فاضلاب خوی دارد تا به بهره‌برداری کامل برسد.

موسی‌پور همچنین از اهمیت حضور اداره آموزش‌وپرورش در مناطق محروم گفت و یادآور شد: باتوجه‌به نیاز مبرم محلات هدف و نیز کمبود فضای آموزشی در این مناطق، باید آموزش‌وپرورش شهرستان پس از بررسی، جانمایی و انجام مراحل اداری نسبت به احداث مدرسه در محله تخته پل و ملا باغی با همکاری نوسازی مدارس و خیرین مدرسه‌ساز اقدام کند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار خوی نیز در این جلسه گفت: دانشکده علوم پزشکی خوی دراسرع‌وقت نسبت به مکان‌یابی زمین برای احداث پایگاه سلامت در محله جمشیدآباد و تخته پل با همکاری شهرداری اقدام کند.

اسماعیل سالم خویی تأکید کرد: تمامی اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان ملزم به اجرای پروژه‌های مرتبط باتوجه‌به مصوبه قانونی مربوط به اختصاص ۳۰ درصد بودجه جاری سال به پروژه‌های تصویبی ستاد هستند تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی محلات هدف باشیم.

همچنین در این جلسه مصوباتی در زمینه بازآفرینی محلات هدف به تصویب رسید که در برنامه کاری دستگاه‌های عضو ستاد برای سال جاری قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/