به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه گفت: تمام احکام الهى بر اساس حکمت و براى خیر و مصلحت ما وضع شده است، بنابراین کم باشند یا زیاد باید رعایت شوند.

وی افزود: مسئله پوشش هم همین‌طور است، وقتى ظاهر بودن موى سر در مقابل نامحرم حرام است، چه تمام، و چه کمى از آن، و چه حتى یک تار مو هم حرام است.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارهاى خطا و نادرست از کم شروع مى‌شود و اصولاً شیطان بسیار باحوصله و پُرطاقت است. ابتدا گناه و خطاى بسیار کوچکى را پیشنهاد مى‌کند و هنگامى که جواب مثبت شنید قدم بعدى را بر مى‌دارد.

امام‌جمعه خوی اظهار داشت: ولنگاری بهترین فرصت برای دشمن در تغییر ذائقه و مصرف فرهنگی و رواج خوراکِ فرهنگیِ مضرّ و مخرّب، و به دنبال آن، ایجاد رخنه فرهنگی و انحطاط است.

وی اصلی‌ترین علل بدپوششی در جامعه اشاره کرد و افزود: غرب‌زدگى، ضعف اعتقادى و ایمانى، ضعف شخصیتى و هویتى، تربیت و تعلیم نادرست، برداشت غلط یا سوءاستفاده از «آزادى»، «حقوق زنان» متأثرشدن از الگوسازى‌هاى منفى مانند جریان سِلِبِریتى‌ها که شوالیه‌هاى فرهنگى دشمن در لباس هنرمندان سینما… را می‌توان از دلایل عمده بدپوششی در جامعه دانست.

اگر مسئولین بزرگوار در این مقوله مماشات و کوتاهی کنند خوف آن می‌رود که اخلاقیات و مسئله عفت و معنویت به‌شدت آسیب ببیند.

انتهای خبر/