به گزارش خبرنگار آذرباخیش جعفر برزگر ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد این بنیاد در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اظهار کرد: از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی در زلزله ۱۳ مهرماه در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی، عملیات اجرایی در بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی آغاز شده و در ۱۰۰۰ واحد مسکونی احداثی عملیات پی‌کنی و اجرای بتن مگر انجام‌گرفته است.

وی ادامه داد: صاحبان ۳۰۰ واحد مسکونی هم در خانه‌های جدید خود ساکن شده‌اند نقطه مهم این است که عملیات احداث برخی واحدها در این زلزله، در کمتر از سه ماه پایان یافت.

برزگر افزود: در این بازسازی از مجموع ۱۱۰۰ واحد احداثی بخش مرکزی شهرستان خوی بتن فونداسیون ۷۹۰ واحد مسکونی اجرا شده است و در ۵۰۰ و احد مسکونی احداثی عملیات دیوارچینی به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در خصوص تأمین مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تأمین کامل مصالح ساختمانی از جمله میل‌گرد و سیمان رایگان اهدایی از سوی بنیاد مستضعفان و ۲۸۰ دستگاه اسکلت پیش‌ساخته پیچ‌ومهره‌ای برای این واحدها انجام‌گرفته است.

برزگر در خصوص کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت مصوب هیئت دولت به بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی نیز گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت پس از تخصیص مبالغ کمک‌های بلاعوض تا کنون مبلغ ۱۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به‌حساب مالکان واحدهای احداثی و تعمیری و ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت به‌حساب ۹۳۰ واحد احداثی در زلزله ۱۳ مهرماه واریز شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۵ هزار و ۹۷۹ نفر از مالکان واحدهای احداثی و تعمیری برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

برزگر ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در زلزله ۱۳ مهرماه مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای واحدهای احداثی روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای واحدهای احداثی شهری مصوب گردید که بر اساس پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در سه مرحله به‌حساب مالکان این واحدها واریز شده است.

 

انتهای خبر/