به گزارش خبرنگار آذرباخیش:  حجت‌الاسلام مصطفی کرمی سخنران  برجسته کشوری در این یادواره با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدای روحانی تکریم علم و جهاد و شهادت است در تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باید گفت روحانیت در دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی دارند و نقش روحانیت تنها مختص به دوران دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه‌های مختلف نقش بسزایی در هدایت فکری مردم داشته‌اند.

وی تأکید کرد: بصیرت‌افزایی، روشنگری و تقویت معنویت در جبهه‌ها مرهون نقش بسزای روحانیت است و امروز مهم‌ترین وظیفه روحانیت در قبال اهداف شهدا حضور در سنگر جهاد تبین برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی هم در این یادواره با یادآوری اینکه شهدا در قهقهه مستانه‌شان و شادی وصولشان عندربهم یرزقون هستند افزود: این یادواره باهدف پاسداشت یاد و خاطره ۲۴ شهید طلبه و روحانی شهرستان خوی و شهدای روحانی سرافراز آذربایجان غربی برای دومین سال برگزار شد.

امام‌جمعه خوی گفت: شهدای روحانی در بین اقشار از نظر نسبت جمعیتی بالاترین جمعیت را دارند و در تبلیغ و مجاهدت در رأس قله ایثار قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/