حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در گفت‌وگوی خبری با خبرنگار آذرباخیش با یادآوری جنایات منافقین در خردادماه سال ۱۳۶۷ تشریح کرد: رجوی با تحریک صدام و به‌منظور تأثیرگذاری بر روند جنگ، با فراخوان هواداران فراری خود از کشورهای مختلف و با پیوستن تعداد زیادی از زندانیان فراری که طی سال‌های قبل مورد رأفت نظام اسلامی قرار گرفته و آزاد شده بودند، دست به اجرای سه عملیات نظامی نسبتاً گسترده با نام‌های آفتاب (۸ فروردین ۶۷، فکه)، چلچراغ (۲۸ خرداد ۱۳۶۷، مهران) و فروغ جاویدان (۳ مرداد ۱۳۶۷، کرمانشاه) زد و در خلال این حملات تعدادی زیادی از مردم و نیروهای نظامی به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه خوی اظهار کرد: این روز اوج جنایات منافقین علیه ملت بود به طور یکه که عمق فاجعه در کشتارجمعی در جریان تصرف پل سر ذهاب، منافقین با ورود به شهر تعداد زیادی از نیروهای مردمی و برخی مسئولان شهری را دستگیر کرده و به طرز فجیعی آنها را به شهادت رساندند؛ پیشرفت منافقین همواره با جنایت‌های وحشتناکی همراه بوده است..

وی گفت: منافقین در اوایل انقلاب به صداقت تظاهر کرده؛ اما در باطن به دنبال اهداف خود بودند؛ جنگ مسلحانه در خردادماه سال ۱۳۶۰ شکل گرفت و در جریان آن بنی‌صدر فرار کرد و ماهیت منافقین برای تمام مردم آشکار شد. جنایت‌ها و خسارات جانی و مالی مجاهدین خلق که منافقین نامیده شدند، از خاطره‌ها نرفته است. ولی با وجود ایجاد تنفر از آنها در سطح جامعه، بازهم منافقین به اقدامات خصمانه‌شان ادامه دادند و در پیوند با صدام حسین، وارد جنگ تمام‌عیار در عملیات فروغ جاویدان شدند. حمله به خاک ایران توسط منافقین بدترین خیانتی است که یک گروه مخالف و حتی تروریست می‌تواند انجام دهد

.حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با بیان اینکه ادامه جنایت‌ها و تجاوز منافقین به ایران و همکاری و همراهی باقیمانده‌های منافقین، راه‌حلی جزء اقدامی قاطع در مقابل خیانت‌ها و ترورهای کور مردم عادی باقی نمانده بود افزود: هیچ حکومتی در دنیا با ترور با مماشات و مصلحت برخورد نمی‌کند؛ ولی جمهوری اسلامی تقریباً یک دهه، به روش‌های دیگر سعی می‌کرد با منافقین برخورد کند که جوابگو نبود.

وی با اشاره به نقش امام راحل و نیروهای نظامی در نقش‌برآب کردن دسیسه‌های منافقین عنوان کرد: پس از همدستی منافقین با صدام در حمله به ایران و تدارک برهم‌زدن امنیت شهرها توسط باقیمانده‌های منافقین، امام خمینی (ره)، برای حفظ کشور و نظام و خشکاندن غده چرکین نفاق، حکمی را صادر کردند که یکی از قاطع‌ترین و مهم‌ترین دستورات ایشان بود ایشان در بخشی از حکم خود به مسئولین دستور فرمودند «آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده‌گرفتن خون پاک و مطهر شهدا است» و این حکم سرآغاز کوتاه‌کردن دست منافقین خوارج از ایران و اتمام رافت اسلامی بود.

امام جمعه خوی در پایان گفت: آنچه در تابستان ۶۷ روی داد اقدامی قاطع و به جا برای پایان جنایات منافقین بود چرا که امنیت امروز کشور به‌سادگی به دست نمی‌آید؛ بلکه ماحصل اقداماتی است که توسط فداییان امنیت در دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و نظامی کشور حفظ شده است که ارسال ۶۷ نیز مبارزه با تروریسم داخلی و محاکمه آنان اولویت اصلی این دستگاه‌ها بود.

انتهای خبر/