به گزارش خبرنگار آذرباخیش ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت اله دکتر بهشتی و یارانش با گرامیداشت یادشهدا و هفته قوه قضائیه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی تفکیک قوای سه‌گانه تعیین و وظایف هر قوه تبیین شده است اما برخی‌ها اصل تفکیک قوا را رعایت نمی‌کنند و در امور قوای دیگر دخالت می‌کنند.

ذبیح اله کاظمی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ثابت شده که دشمن نمی‌تواند به‌نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، بلکه برخی تصمیمات و عملکرد غلط مدیران و ادارات است که به‌نظام و اعتماد مردم ضربه می‌زند.

وی تأکید کرد: مدیران نه‌تنها پاسخگوی عملکرد خود باشند؛ بلکه باید در این مورد هم پاسخگو باشند که در زمان مدیریت خود کدام‌یک از مشکلات مردم را می‌توانستند حل کنند و نکرده‌اند.

وی با انتقاد از تغییر نهاد نظارت‌کننده بر تقسیم آرد و پخت نان در خوی گفت: آمدند بدون کارشناسی نهاد نظارت‌کننده بر توزیع آرد و پخت نان را تغییر دادند و به‌یک‌باره در یک ماه ۲۸۵ تن از سهمیه آرد خوی کم شد و مشکلاتی در توزیع نان پیش  آمد، برای حل این مشکل تلاش کردیم و دادستانی محترم هم وارد شد و تا حدودی موفق شدیم مشکل را حل کنیم.

فرماندار خوی با اشاره به مشکلات سند زمین‌های کشاورزی و باغات اظهار کرد: از زمان اصلاحات ارضی بسیاری از کشاورزان و باغداران از نظر سند مشکل داشتند و با منابع طبیعی هم مشکلاتی داشتند که برای حل آنها اقدام نشده بود. ما با تشکیل کمیسیون تداخلات این مشکل را تا حدود زیادی حل کردیم و بقیه موارد را نیز حل خواهیم کرد.

فرماندار خوی با اشاره به اینکه بعضی‌ها برخی مدیران را غیربومی خوانده و از آنها انتقاد می‌کنند، گفت: من یک مدیر غیربومی هستم اما تلاش کردم با همکاری بقیه نهادها و شوراها و شهرداری‌ها و مدیران استان مشکلات مردم را حل کنیم و به تلاش خود در راستای حل مشکلات مردم ادامه خواهیم داد.اما باید گفت مشکل کسانی که در گلشهر زمین خریده بودند تا مسکن بسازند چرا در طی چندین سال حل نکردید؟ آنها که چند سال قبل زمین خریده بودند تا مسکن بسازند اکنون با این قیمت‌ها می‌توانند مسکن بسازند؟! هر مدیری که مدیریت مشکلات مردم و حل آنها را بلد نیست باید کنار برود.

کاظمی تأکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه هر مدیر و هر نهادی حل مشکلات مردم است و کسانی که در ۳۰ سال گذشته مشکلات مردم را حل نکرده‌اند باید پاسخگو باشند.

انتهای خبر/