به گزارش خبرنگار آذرباخیش سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور صبح امروز در مراسم افتتاح قرارگاه اردوهای جهادی بسیج دانش‌آموزی که در جوار گلزار شهدای شهرستان خوی برگزار شد گفت: اردوهای جهادی دانش‌آموزی بهترین ابزار برای فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه ایثار و مقاومت در دانش‌آموزان است.

وی افزود: به برکت همین اردوهای جهادی دانش‌آموزی ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدار انقلاب اسلامی در حال حرکت هستند و این امر مهم نباید به‌هیچ‌عنوان کوچک شمرده شود.

سردار باستان روحیه و عمل‌گرایی گروه‌های جهادی دانش‌آموزی را برگرفته از سیره علوی و ائمه اطهاردانست و اظهار داشت: سرلوحه کار ما در تشکیل اردوهای جهادی دانش‌آموزی همان تربیت نسل جوان که زمینه مناسبی برای تعلیم تربیت واقعی دانش‌آموزان است، همان روحیه جهادی و علوی ائمه اطهار می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بیان کرد: ما با شعار “می‌سازیم تا ساخته شویم” وارد این عرصه شده‌ایم و تلاش خواهیم کرد ریشه محرومیت و فقر را در کشور مهار کنیم.

وی افزود: هزار دانش‌آموز از ۳۰ استان کشور برای خدمت خالصانه و مهم‌تر از آن به‌صورت داوطلبانه جهت مرمت سازی، شاداب‌سازی، کمک به دیوارچینی مدارس و حسینیه‌ها، کمک به ساخت مسکن نیازمندان و زلزله‌زدگان با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان تابستان امسال فعالیت خواهند کرد.

انتهای خبر/