دکتر عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش با بیان اینکه حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولتمردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با جامعه بشری است گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران یکی از نمونه‌های ضد حقوق بشر آمریکایی‌ها است که رئیس‌جمهور آمریکا درنهایت، این حمله را یک اقدام دفاعی ارزیابی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: کشور آمریکا در پوشش حقوق بشر، آزادی، امنیت انسانی و با شعار انسان‌دوستانه جنایت‌های فجیع را در تاریخ کشورهای جهان ثبت کرده‌ است. به‌عنوان‌مثال، نسل‌کشی ۱۰۰ میلیون سرخ‌پوست آمریکایی، جنایت درسدن، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، قتل‌عام ۳ میلیون ویتنامی و کشتار مردم در افغانستان، عراق و ایران از جمله جنایت‌هایی است که در کارنامه امریکا ثبت شده است.

نجف‌زاده گفت: جنگ رژیم بعث عراق با ایران، طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیک به هشت سال به طول انجامید که در این جنگ نابرابر متأسفانه ۱۶ هزار نفر ایرانی غیرنظامی فقط در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: کمک‌های مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا به برخی گروه‌های نیابتی مورد حمایت این کشور، سبب کشتار غیرنظامیان، نسل‌کشی و ارتکاب دیگر جرایم غیرانسانی علیه افراد بی‌گناه در اقصی‌نقاط جهان شده است.

وی با بیان اینکه شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همراهانش، آشکارترین مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا است، گفت: آمریکا همان مدعی حقوق بشری است که هواپیمای مسافربری ایران را با ۲۹۰ نفر مسافر عادی و ۶۶ کودک بی‌گناه هدف قرارداد و با حمایت از منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم، نخبگان، دانشمندان و سرداران ما را ترور کرد و با لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، علناً حقوق زنان ایرانی مسلمان را نادیده گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در پایان گفت: هواپیمای مسافربری ایرباس آ ۳۰۰ متعلق به شرکت هوایی ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ از تهران به مقصد دبی در حرکت بود که پس از توقفی کوتاه در بندرعباس به مسیرش ادامه داد؛ اما شلیک یک موشک ریم ۶۶ استاندارد از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریای آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزارپایی و در محدوده جزیره هنگام بر فراز خلیج‌فارس مانع از رسیدن مسافران این پرواز به دبی شد.

وی با اشاره به ارسال پیامی توسط خدمه هواپیمای ایرانی مبنی بر اینکه هواپیما غیرنظامی هست خاطرنشان کرد: خدمه ایرباس سه پیام دریافتی در فرکانس غیرنظامی را دریافت کرده؛ اما با تصور این که پیام‌ها خطاب به هواپیمای گشت دریایی پی ۳ اوریونِ ایرانی حاضر در منطقه است به پیام‌ها پاسخ نداد و متاسفانه بصورت ناجوانمردانه هواپیما را عمدا منهدم کردند و بعد حتی افسر آمریکایی مورد تشویق نیز قرار گرفت.

انتهای خبر/