به گزارش خبرنگار آذرباخیش ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی در شورای اداری این شهرستان گفت: امسال سال انتخابات و حساس است و ما به‌عنوان دولت موظف هستیم مر قانون را اجرا نماییم و لَه و یا علیه هیچ‌کس از نامزدهای انتخابات حق اظهارنظر و دخالت نداریم.

وی با اشاره به توصیه‌های چهارگانه مقام معظم رهبری در بحث انتخابات، خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات، سلامت انتخابات، مشارکت انتخابات و رقابت انتخابات؛ چهار رکن و اصول مهمی هستند که رهبر معظم انقلاب بر رعایت دقیق آنها تأکید دارند و ما نیز با نیل به فرمایشات معظم له، به‌دقت نسبت به عملیاتی ساختن این چهار رکن اساسی تلاش خواهیم کرد.

فرماندار خوی با اشاره به وجود برخی مشکلات انتخاباتی در سابقه ادارات شهرستان خوی، تصریح کرد: برخی مدیران دولتی به‌صورت علنی و آشکارا به طرف‌داری از برخی نامزدهای انتخابات اقدام می‌نمایند که این به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست و از امروز اعلام می‌کنم؛ هر مدیری که بخواهد این اصل را نادیده بگیرد، از هم اکنون استعفا دهد و برای کاندیدای موردنظر خودکار کند.

وی با بیان اینکه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی قانون را به سلیقه و میل خودشان تفسیر می‌کنند، گفت: برخی مدیران با تصور اینکه قانون صرفاً در اوقات اداری آنان را از فعالیت‌های انتخاباتی منع نموده است، در زمان‌های غیراداری برای نامزدهای انتخابات کار می‌کنند. این در حالی است که؛ ما وقت اداری و غیراداری نداریم و طبق قانون مدیران و امکانات دولتی نباید هیچگاه به نفع و یا ضرر نامزدهای انتخابات فعالیت داشته باشند و عدول از این موضوع نباید اتفاق بیفتد.

کاظمی با تأکید بر اینکه؛ دولت مجری انتخابات است و باید مر قانون را دراین‌رابطه اجرایی نماید، افزود: امسال که مصادف است با دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کلیه اقدامات دولت را در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، ورزشی و… را به‌صورت جزوه جمع‌آوری نموده و در اختیار نامزدهای تأیید صلاحیت شده قرار خواهیم داد تا آنان از ریز تمامی اقدامات دولت و میزان اعتبارات تخصیص‌یافته اطلاعات کافی داشته باشند و در جریان تبلیغات انتخاباتی با دوری از حاشیه‌سازی‌های مرسوم، بر اساس واقعیات موجود سخن بگویند.

انتهای خبر/