به گزارش خبرنگار آذرباخیش اسماعیل سالم خویی معاون عمرانی فرماندار خوی در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه برای مدیریت آب شرب خوی و جلوگیری از بحران آب مصمم هستیم حقابه خوی از سد آغ چای تأمین شود گفت:  هم اکنون در مرکز استان این مسئله در حال بررسی است تا با تصویب نهایی عملیات اجرایی آغاز گردد.

وی به زلزله‌های به وقوع پیوسته و خسارات ناشی از آن اشاره و افزود: در حادثه زلزله‌های اخیر خسارات بسیاری به منازل مردم و مدارس ساختمان‌ها وارد شد، اما از همان لحظه وقوع حادثه اقدامات لازم برای تعیین میزان خسارت و چگونگی کمک به مردم برای بازسازی ساختمان‌ها آغاز شد.

اسماعیل سالم خویی ادامه داد: در راستای کمک به بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده علاوه بر کمک‌های نقدی بلاعوض دولتی، تسهیلات بانکی و تهیه مصالح ساختمانی، از  کمک‌های مردمی نیز بهره گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر ساختمان برخی از مدارس و دانشگاه‌ها  و مساجد هم تخریب و یا آسیب دیده اند گفت: عملیات بازسازی این ساختمان‌ها هم آغاز شده و ۶ باب مدرسه با استفاده از اعتبارات استانی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند و ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات زیرساختی نیز ۴۰ باب مسجد بازسازی می‌شوند.

معاون عمرانی فرمانداری با تشریح اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه راه و شهرسازی گفت: هم اکنون تعریض جاده خوی – قطور – رازی با میانگین پیشرفت ۳۴ درصدی و با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در حال انجام است و تعریض محورهای قاپولوق – ایواوغلی، قطعه ۵ محور خوی – سلماس هم انجام می‌شود و ساماندهی سه‌راهی ایواوغلی نیز با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان اجرایی شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: از محل اعتبارات سفر استاندار مبلغ ۷ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه ۵ هزارنفری اختصاص‌یافته که با تعیین پیمانکار جدید عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سالم خویی تصریح کرد: تکمیل سالن تشریح پزشکی قانونی، احداث مخازن ده‌هزار مترمکعبی آب، بازسازی ساختمان دانشگاه‌ها نیز با تأمین اعتبارات لازم در حال اجرا هستند. .

معاون عمرانی فرماندار تأکید کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باتوجه‌به زلزله‌خیز بودن شهرستان خوی تصمیم گرفته شد دراسرع‌وقت خوی به سایت  مکان‌های اضطراری مجهز شود. زمین موردنظر برای انجام این مهم شناسایی شده، تا امکانات لازم در آنجا ایجاد شود و همچنین ایجاد پارک‌های چندمنظوره نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/