به گزارش خبرنگار آذرباخیش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این آیین گفت: شهر خوی در سال‌های گذشته نیز پیشرو در اجرای طرح‌های ملی بوده و این مسئله باعث شد تا امروز برای اولین‌بار در این شهرستان شاهد اجرای طرح ملی فیبر نوری باشیم.

قاسم جلیلی نژاد با اشاره به آمارهای کلی از وضعیت استان در حوزه اینترنت پرسرعت اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور ۱۳ درصد از مردم از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و تنها سه درصد از این آمار شامل فیبر نوری است که در استان آذربایجان غربی فقط یک درصد است.

وی سیاست‌ دولت سیزدهم در این حوزه را اجرای ۱۰۰ درصدی عنوان و تصریح کرد: در دهه‌های گذشته اعتبارات صرفاً در جهت ارتقای اینترنت همراه هزینه می‌شد؛ ولی دولت سیزدهم با رویکردی جدید به دنبال پوشش ۱۰۰ درصدی کسب‌وکارها و ۸۰ درصدی خانوارها از فیبر نوری است که در تلاش هستیم تا پایان این دولت طرح توسعه فیبر نوری طبق برنامه دولت اجرایی شود.

این مقام مسئول کیفیت فعلی سرعت اینترنت را قابل‌قبول ندانست و گفت: شبانه‌روز در تلاش هستیم تا در کنار سرعت، کیفیت اینترنت را هم‌افزایش دهیم چرا که دنیای امروز دنیای فناوری اطلاعات است به طور یکه به‌عنوان‌مثال در حوزه‌های مختلف اعم از شهر هوشمند، عمل‌های جراحی، خودروهای خودران از اینترنت استفاده می‌کنند؛ لذا اقدامات لازم برای ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت باید انجام شود.

امیر جوان کیا مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی  نیز در این آیین گفت: با حمایت دولت سیزدهم امروز طرح ملی فیبر نوری برای اولین‌بار در شمال غرب کشور، در استان آذربایجان غربی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: ایجاد شبکه فیبر نوری در دسترسی به اطلاعات امن و سریع و جامع محور، یکی از الزاماتی است که در دستور کار دولت است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز گفت: با حمایت دولت سیزدهم برای انجام طرح ملی فیبر نوری، شهرداری خوی و شورای شهر به‌صورت جدی وارد عمل شده و اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیاردتومانی شرکت صیانت را تصویب و با حمایت کامل مدیریت شهری امروز به فاز اجرایی درآمد.

محمدصادق نژاد افزود: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در شهر خوی، شاهد اتصال ۶۰ نقطه شهرداری خوی به طول ۲۵ کیلومتر و به ارزش ۲۵ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی یادآور شد: اعضای شورا و شهرداری خوی گام‌های مثبتی در راستای محقق کردن شهر هوشمند برداشته است و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی، ضمن حمایت از کسب‌وکارها، مردم شهر خوی از سرعت بالای اینترنت ثابت بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/