به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر مسئول تولیت آستان عبدالعظیم حسنی در این آیین با بیان اینکه اسلام دین گفتگو، دین منطق و دین معرفت است افزود: اسلام در تمام زوایای زندگی انسان برنامه دارد و انسان را رها نکرده به‌خاطر همین کامل‌ترین و تبیین‌کننده‌ترین دین است.اسلام دین منطق، عقلانیت و گفتگو است و در جهان امروز تنها دینی است که می‌توان بر اساس منطق و عقلانیت قوانینش را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه اسلام به دنبال تحمیل خود به انسان‌ها نیست گفت: اسلام دنبال این نیست که نگاه خودش را به مردم تحمیل کند؛ بلکه انسان را با زیبایی‌هایی روبرو می‌کند که خودش تصمیم بگیرد و مشتاقانه با تمام ایمان قلبی و ایمان منطقی تمام حقایق هستی را بپذیرد و وارد دین اسلام شود.

مسئول تولیت آستان عبدالعظیم حسنی امام  خمینی(ره)را بزرگ طلبه جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی ره از سنگر حوزه برخاست و تحول بسیار بزرگی را در جهان به وجود آورد و باید الگوی همه طلبه ها و روحانیت قرار بگیرد.

وی با تشریح واقعه مباهله اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) با مباهله عظمت اسلام و اهل‌بیت را ثابت کرد و پاسخ بسیاری از یاوه‌سرایی‌های دشمنان را داد. این روز، روز برتری اسلام است  که نباید مورد غفلت واقع شود.  پیامبر اعظم ۹ سال بعد از فتح مکه همه سران مذاهب و کشورها را به اسلام دعوت کرد؛ ولی مسیحیان این دعوت را نپذیرفتند و با پیامبر وارد مباهله شدند که قبل از مباهله پشیمان شدند.

در پایان؛ طی آیینی مراسم عمامه‌گذاری چندین طلبهٔ جوان از حوزه علمیه شهرستان خوی اجرا شد.

انتهای خبر/