به گزارش خبرنگار آذرباخیش سردار رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی؛ با تقدیر از تلاش گروه‌های مختلف در بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: انسجام و وحدت رویه در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده با مدیریت خوب استانی و شهرستانی به یک الگو تبدیل شده است.

فرمانده سپاه شهدای استان تأکید کرد: در این زلزله به‌خوبی از ظرفیت شهرستان، خیران و مردم در دو  مرحله امدادرسانی و بازسازی استفاده شده است که تلاش و همت مسئولان باید برای ادامه بازسازی واحد‌های مسکونی تا  فرارسیدن فصل سرما مضاعف شود .

فرماندار خوی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که با حضور سردار رجبی برگزار شد؛ با تشریح روند بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی گفت: در زلزله ۱۳ مهر پارسال که ۱ هزار ۱۰۰ واحد خسارت  کامل دیده بودند ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی ساخته شده است و مردم در زیر سقف خانه‌های جدید قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: در کنار خدمات دولت من‌جمله اهدا سیمان و میل‌گرد رایگان، تسهیلات بازسازی هم کمک شایانی کرده و اگر در ادامه نیز تسهیلات تکمیلی پرداخت شود تمامی واحد‌های خسارت‌دیده تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

فرماندار خوی  با تقدیر از خدمات سپاه بسیج و نیروهای مسلح  در زلزله خوی گفت: خدمات ارزنده  این قشر در روند امدادرسانی و بازسازی هرگز فراموش نخواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر با ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار ۲۷ باب مدرسه با مشارکت و همراهی گروه‌های جهادی  بازسازی و ۱۴ باب مدرسه نیز از نوساخته می‌شود.

انتهای خبر/