سرهنگ کیومرث پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش در تشریح خبر کشف محموله قاچاق در خوی اظهار داشت:  مأمورین مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت‌زنی در محور قطور به خوی به یک دستگاه خودروی سمند تاکسی به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی انواع البسه و لوازم‌خانگی خارجی مشاهده شد که به‌صورت قاچاق وارد کشور شده بود کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خوی افزود: دراین‌رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

سرهنگ پاکدل با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را حدود یک میلیارد ریال ارزیابی کردند، ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک در خصوص قاچاق کالا را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

گفتنی است شهرستان خوی به دو طریق موردتوجه قاچاقچیان است یکی به دلیل شهر مرزی بودن و یکی وجود مرز رازی قطور که فرمانده انتظامی شهرستان خوی در پاسخ به این سؤال و عملکرد پلیس در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به شهرستان گفت: پلیس شهرستان خوی در مبارزه با کالای قاچاق چندین ایستگاه بازرسی در طول راه دارد و همکاران پلیس هوشیارانه مواظب ورود و خروج هستند و در کنترل‌ها به‌دقت مأموریت خود را انجام می‌دهند و در همان اول اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی افزود: اگر موردی بود و توانست از راه‌های دیگر وارد کشور شود مأمورین گشت، همواره مراقب هستند و در صورت مشاهده هر گونه حرکت مشکوک سریعاً وارد عمل می‌شوند و اما در این راه مهم‌ترین کمک‌رسان پلیس گزارش‌های مرسوله شهروندان است، بنابراین باز هم از مردم عزیز می‌خواهیم با شماره‌گیری شماره‌تلفن‌های مربوط به پلیس همانند گذشته در راستای حفظ امنیت اجتماعی و همچنین امنیت اقتصادی تولیدکنندگان داخلی در کنار ما بمانند.

انتهای خبر/