حسن نصرالله پور شهردار شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش از احداث گلخانه مدرن در خوی خبر داد و اظهار داشت: طرح احداث گلخانه بزرگ و مدرن شهرداری خوی توسط شورای شهر با اکثریت آرا تصویب و به‌زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

نصرالله پور محل تأمین اعتبارات جهت ایجاد این گلخانه را تشریح و افزود: شهرداری خوی محل مرکز سیما منظر و گلخانه فعلی را به حدود ۱۰۰ قطعه زمین مسکونی تبدیل و با فروش این قطعات علاوه بر درآمدزایی قابل‌توجه، شهرداری خوی گلخانه‌ای بزرگ و مدرن و ساختمان جدید سیما منظر را احداث می‌کند.

وی  محل احداث گلخانه جدید را  زمینی واقع در پشت تصفیه خانه فاضلاب اعلام کرد و افزود: با احداث این گلخانه انواع گلهای فصلی و دائمی و همچنین درختچه های تزیینی پرورش و علاوه بر استفاده در گلکاری خیابانها و میادین و پارکها، به صادر کردن آنها به شهرهای دیگر اقدام خواهد شد.

شهردار خوی در مورد ویژگی گلخانه مدرن توضیح داد و افزود: شیوه‌ی عملکرد گلخانه‌ی مدرن طوری است که بیشترین میزان محصول را در کم‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت می‌توان داشت و مزیت دیگر گلخانه مدرن نسبت به دیگر گلخانه‌ها کم‌هزینه‌بودن مرحله تولید در این مکان است.

نصرالله پور در پایان گفت: این گلخانه درآمدزایی خوبی برای شهرستان خوی خواهد داشت که قطعاً در به سرانجام رساندن طرح‌های اجرایی در سطح شهر نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد و همچنین موجب تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها خواهد بود.

انتهای خبر/