حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش؛ نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را از اولویت‌های شهرداری برشمرد و گفت: شهرداری خوی، باسیاست گذاری شورای اسلامی شهر و سبک مدیریت جدید و با درنظرگرفتن نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، تاکنون موفق به صدور ۲۲۳ پروانه ساختمانی از سال ۱۴۰۰ در محلات بازآفرینی شهری شده است .

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به بازآفرینی در بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: شهرداری خوی در راستای احیاء، به سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، طبق ماده ۱۶ قانون حمایت از بافت‌های فرسوده برای تشویق مالکیت املاک واقع در این مناطق، در محاسبه عوارض پروانه ساختمانی (عوارض پایه و مجاز) ۵۰ درصد عوارض منظور می‌گردد.

نصرالله پور با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده داریم، تصریح کرد: به‌زودی بسته تشویقی شهرسازانه مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری را بعد از تصویب در کمیسیون ماده پنج را در این شهر اعمال خواهیم کرد.

وی در ادامه در مورد بازسازی بافت تاریخی خوی مطالبی بیان و افزود: این شهر بیش از ۷ هزار سال قدمت و میزان بافت تاریخی فرسوده نیز بسیار بالاست که نوسازی بافت‌های فرسوده در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بنابراین امیدواریم با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران، طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری را به سامان برسانیم.

شهردار خوی مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی شهر خوی را احداث پارک، سالن ورزشی، آماده‌سازی و آسفالت‌ریزی معابر برشمرد و در ادامه بیان کرد: شهرداری خوی درباره آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات سال گذشته بیش از ۴۲ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی و بیش از ۲ هزار و پانصد متر طول جدول‌گذاری در معابر مناطق هدف از سوی اکیپ‌های عمرانی شهرداری انجام شده است و امسال نیز برای آسفالت‌ریزی سایر معابر خاکی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که عمده آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارد.

نصرالله پور در پایان عنوان کرد: شهر خوی بیش از ۳۹۲ هکتار بافت فرسوده مصوب را داراست که طبق سرشماری سال ۹۵، نزدیک ۵۱ هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند؛ همچنین ۱۱۲ هکتار بافت تاریخی و نیز ۲۱۲ هکتار سکونت گاه غیررسمی با جمعیت ۳۰ هزار نفر را دارا می‌شود.

انتهای خبر/