به گزارش خبرنگار آذرباخیش: دکتر عادل نجف‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار داشت: افزایش تراز مبادلات تجاری نه‌تنها با کشور ترکیه بلکه با اغلب همسایه‌ها صورت نگرفته و ما برای ارتقا زیرساخت‌های کشور در زمینه تجاری و اقتصادی و نیز هم‌پیوندی اقتصادی با کشورهای جهان خوب عمل نکردیم و باید بسترهای لازم در طول سالیان متمادی مهیا می‌شد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در کشور نبود دیپلماسی ثابت و معینی است که به سبب تغییر دولت‌ها در هم‌پیوندی اقتصادی با اقتصاد جهانی به‌ویژه منطقه و همسایگان است.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره با اشاره به ظرفیت اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه تصریح کرد: کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که در منطقه از کنش اقتصادی قدرتمند برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از برترین فرصت‌های بزرگ اقتصاد جهانی در مسیر کریدورهای اصلی جهان و چهارراه اصلی ارتباط، بخش اعظم اقتصاد جهانی با اقتصادهای دیگر دارای جغرافیای قدرتمندی هست.

دکتر نجف‌زاده گفت: کریدورهای شمال به جنوب، شرق به غرب و بسیاری از کریدورهای دیگر به سبب همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که درحال‌توسعه هستند به ظرفیت‌های جغرافیایی ایران برای توسعه خود نیازمند هستند.

وی افزود: اگر اقتصاد کشورهای CIS را با ۱۰۰ میلیون جمعیت در نظر بگیریم یک بازار مصرف بسیار ارزشمندی را پیش رو داریم و علاوه بر این مسیر ترانزیتی ایران نیز قطعا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

انتهای خبر/