به گزارش خبرنگار آذرباخیش ذبیح اله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان که با حضور امام‌جمعه و جمعی از رؤسای ادارات برگزار شد، از تخصیص خوب اعتبارات پارسال خوی خبر داد و گفت: امسال هم ۲۶۵ هزار و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای ۱۷۲ طرح عمرانی در این شهرستان مصوب شده است.

 وی افزود: امسال بخش‌های راه، آب و آموزش بیشترین اعتبارات عمرانی را خواهند داشت که نسبت به پارسال ۳۵درصد افزایش یافته است و این نشان از عزم جدی دولت سیزدهم برای سرمایه گذاری بیشتر و تکمیل زیر ساخت های کشور را نشان می دهد که به لطف کارگزاران خدوم مردم اجرایی خواهند شد.

 وی با تأکید بر حضور تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: حضور تمام مدیران در این جلسات یکی از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد تا با ارائه نظرات و ایده‌هایشان شورای برنامه‌ریزی خوی را یاری رسانند.

 فرماندار خوی اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای اجرایی‌شدن پروژه‌ها یکی از مواردی است که باید مدنظر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی نیز اولویت‌های کاری مسئولان را بر اساس مطالبات مردمی دانست و اظهار داشت: کارگزاران نظام باید با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های دقیق دراسرع‌وقت و در کمترین زمان طرح‌های عمرانی را شتاب دهند.

 وی افزود: استفاده از نظرات ارزشمند علما و روحانیون و انقلابیون و تمامی افرادی که دغدغه انقلاب و نظام اسلامی دارند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

 قاسم‌خانی روحیه جهادی مدیران را یکی از راهکارهای مهم حل مشکلات مردم دانست و گفت: باروحیه جهادی و تدوین راهکارهای عملیاتی و اجرایی، می‌توان برنامه‌های توسعه‌ای را در تمامی نقاط کشور اجرایی کرد.

 امام‌جمعه خوی با تأکید بر حضور میدانی مسئولین در میان مردم و به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار گفت: مسئولان باید در کنار مردم باشند و هیچ دیوار بلندی در میان آنان نباید قرار بگیرد، مسئولان بدون واسطه در میان مردم قرار بگیرند و مشکلات آنان را از زبان خودشان بشنوند.

  در این جلسه اعتبارات منابع سرمایه‌ای استان، درآمد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام و مصوبات سفر هیئت دولت و مقام عالی استان بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان توزیع شد.

گفتنی است که ﻛﻤﻴﺘﻪ ﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی شهرستان‌ها موظف‌اند ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﺑﻼﻏﻲ و ﭼﻬﺎرﭼﻮب ﺳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺳﺘﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦ و اولویت‌بندی پروژه‌ها اﻗﺪام ﻧﻤﺎﻳﻨد و اﻋﻀﺎی این ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺷﺎﻣﻞ رؤﺳﺎی اداری ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن است.

 انتهای خبر/