به گزارش آذرباخیش جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده خوی در گفت گو با خبرنگاران افزود: اقدامات مربوط به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با سرعت در حال انجام است که برای پایان آنها با تمام توان در راه خدمت به مردم حضور داریم.

وی افزود: در جریان سه زلزله سال گذشته در شهرستان خوی، ۱۳۹ روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند که بازسازی و بهسازی این منازل در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برای انجام اقدامات مربوط به بازسازی و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۱۶۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در منطقه فعال بودند که در کمتر از ۴۰ روز تمام اقدامات را انجام داده و مرحله ساخت منازل آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان در پهنه خطرپذیری بسیار بالا قرار دارد، ادامه داد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون‌تومانی برای روستاییان در راستای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن اعطا می‌شود و از تمامی روستاییان درخواست داریم تا برای این امر همراه ما باشند.

وی گفت: دراین‌خصوص تاکنون ۱۲ هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند و محدودیت در زمینه تعداد متقاضیان نداریم.

بزرگر تأکید کرد: طبق مصوبه هیئت دولت هر گونه مشکلی در راستای اعطای تسهیلات نمی‌تواند مانع از پرداخت تسهیلات باشد و بانک‌ها مکلف به پرداخت وام به روستاییان هستند.

انتهای خبر/