حجت‌الاسلام محسن مسلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: امسال نیز در دوازدهمین سال متوالی و هم‌زمان با ایام اربعین حسینی، بزرگ‌ترین اجتماع مردم خوی در میدان شیخ نوایی این شهر برگزار می‌شود.

وی گفت:این تجمع با حضور قشرهای مختلف مردم، مداحان، هیئات مذهبی و خانواده‌ها با سخنرانی امام‌جمعه خوی برگزار می‌شود و با برگزاری عزاداری با زیارت اربعین پایان می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی گفت:در این راستا تمامی زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری این تجمع عظیم مردمی آماده شده تا سوگواران حسینی و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در فضایی معنوی دل‌های خود را به کربلای معلی رهسپار کنند.

وی به نقش رسانه‌ها در انعکاس پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: رسانه به‌عنوان گسترده‌ترین شبکه ترویجی آیین پیاده‌روی اربعین، این مراسم را نوعی گردهمایی هویتی معرفی می‌کند که حضور در آن به سبب کارکردهای سیاسی و فرهنگی‌اش ضرورت دارد و تقویت آن موجب تقویت وحدت و گفتمان مصلحانه آن در سطح منطقه و جهان است.

مسلمی تصریح کرد: گرامی داشتن اربعین، تعظیم شعایر دینی و رمز پویایی نهضت حسینی است و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست، و توصیه‎های اهل‌بیت به شیعیان برای پیاده‌روی اربعین نیز، آن را به‌صورت فرهنگ شیعه در آورد.

وی در پایان اظهار داشت: از اهداف انقلاب اسلامی ایران ایجاد امت واحده جهت مقابله با استکبار جهانی است؛ بنابراین یکی از بهترین میدان‎ها برای رسیدن به این هدف، پیاده‌روی اربعین است که هرساله با حضور میلیونی مردم برگزار می‎شود این حضور باشکوه فرصتی مناسبی برای صدور انقلاب اسلامی و استفاده حداکثری برای رسیدن به یک نظام اجتماعی دقیق بر اساس حب امام حسین (ع) برای مقابله و پیروزی نهایی بر جبهه باطل و استکباری جهان است.

انتهای خبر/