ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در گفت گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: امسال به همت خیّران، هیئات مذهبی، مردم و دولت سیزدهم، ۲ موکب در شهرستان خوی و سه موکب در خاک عراق برپا کرده‌ایم و درحال‌خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی افزود: از اول شهریورماه فعالیت این مواکب آغاز شده و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر زائر خارجی اربعین از کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان در قالب کاروان‌های جداگانه پس از توقف و استراحت راهی کربلای معلی شدند.

فرماندار خوی گفت: ۱۶۰ خادم مستقر در ۲ موکب شهرستان خوی به‌صورت چرخشی و ۲۴ ساعته فعالیت دارند که موکب العباس مستقر در ایواوغلی تا ۱۴ شهریور و موکب العقیله واقع در روبروی دانشگاه آزاد خوی تا ۱۷ شهریورماه خدمت‌رسانی خواهند کرد.

کاظمی در ادامه با برشمردن خدمات ارائه شده در ۲  موکب العقیله و موکب العباس خوی اظهار داشت: خدماتی از جمله اسکان، تغذیه، اطعام و برگزاری مراسم مذهبی در طول شبانه‌روز پذیرای سه هزار و ۶۰۰ خودرو سواری زائران اربعین از شمال استان و سایر استان‌های هم‌جوار بوده‌اند .

این مقام مسئول ضمن تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زوار اربعین گفت: امسال با دستور رئیس‌جمهور و مقام عالی استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌صورت مداوم پشتیبانی‌های لازم از مواکب موجود را به نحو احسن انجام داده‌اند.

انتهای خبر/