مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش با بیان اینکه ۴۹۹ مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی با هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده پذیرش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است اظهار داشت: از اول خرداد تاکنون ۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس خوی ثبت‌نام‌شده که پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه این رقم به ۷۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: باتوجه‌به تمهیدات صورت‌گرفته از طرف اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی، احتمال افزایش کلاس درس به دو هزار و ۳۷۲ کلاس برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود پنج هزار نوآموز خویی از اول مهر وارد مراکز پیش‌دبستانی و هفت هزار کلاس‌اولی در این شهرستان راهی مدارس شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی با اشاره به ثبت سفارش کتاب‌درسی در سامانه گفت: ۵۵ هزار نفر معادل ۷۸ درصددانش آموزان تاکنون در شهرستان اقدام به ثبت سفارش کتاب کرده‌اند.

محمدپور با ذکر اینکه ۴۰ مدرسه تخریبی شهرستان خوی با همکاری خیّران در حال ساخت است، افزود: ۸۴ مدرسه شهری و روستایی در زلزله مهرماه سال قبل و ۷۹ مدرسه در زلزله بهمن‌ماه دچار آسیب و تخریب شده بودند که باهمت خیران نیک‌سرشت بخشی از آن مدارس تعمیر و تعداد محدودی نیز در مراحل پایانی هستند.

انتهای خبر/