محمدصادق نژاد رئیس گروه عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش از مهم‌ترین مباحث شهرسازی، توجه بر اصل انسان‌محوری را برشمرد و افزود: در طراحی شهری، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح در داخل هسته‌های شهری تقریباً منسوخ‌شده و توجیه فنی ندارد؛ لذا در تمام شهرهای دنیا پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی، احداث فضای سبز بر اساس سرانه‌های بالا ، احداث کمربندی‌های شهری خیابان‌ها و معابر موازی تلاش برای ایجاد شهری متوازن با امکانات شهری را دارند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد توسعه عمران در شهر خوی هستیم، گفت: در حال حاضر بوستان عدالت واقع در بلوار شهید شرفخانلو به مساحت ۱۴۸۰ مترمربع با اعتبار بیست میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و نیز بوستان بعثت واقع در کوی بشارت به مساحت ۳ هزار مترمربع با اعتبار بیست میلیارد ریال و بوستان امید واقع در کوی پنج‌تن آل عبا با مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و با اعتبار بیست میلیارد ریال در حال احداث است.

صادق نژاد با اشاره به سیاست‌گذاری و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و تلاش‌های مدیریت شهری در سال جاری عنوان کرد: در کنار احداث چندین پارک همچنین شاهد مسیرگشایی‌ها و اجرای کمربندی‌های شهری هستیم .

وی در ادامه از احداث زیرگذر در میدان ولیعصر گفت و اظهار کرد: با درنظرگرفتن بودجه با تصویب شورای اسلامی شهر برای احداث زیرگذر در میدان ولیعصر در سال جاری، چنانچه مطالعات و تهیه نقشه‌های طرح مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح برسد و توجیه فنی اجرایی داشته باشد قطعاً طرح زیرگذر به مرحله اجرا خواهد رسید .

صادق نژاد با اشاره به سایر عملیات عمرانی شهرداری عنوان کرد: زیرسازی و اجرای آسفالت معابر و پیاده‌روهای مساکن مهر آغچه قشلاق با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان به‌سرعت در حال اجرا و تا پایان فصل کاری آماده بهره‌برداری کامل بعد از اجرای پیاده‌روها خواهد بود.

رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی ادامه داد: پروژه احداث کمربندی سردار دل‌ها شهید سلیمانی برای شهر خوی به‌عنوان دروازه برای هم‌پیوندی بین شهر با مرکز استان و شهر با شمال استان است .

وی افزود: امروز نقشه راه برای مسیرگشایی و ایجاد و اجرای کمربندی‌ها برای ما طرح تفصیلی است و با اجرای کمربندی‌ها در دورتادور شهر خوی شاهد تمرکززدایی، کاهش ترافیک در میدان‌های اصلی شهر همچنین توسعه متوازن شهری و گردشگری خواهیم بود .

صادق خاطرنشان شد: لذا یکی از اهداف و سیاست گزاری‌های شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری ادامه مسیرگشایی‌ها و ایجاد کمربندی‌ها بر اساس طرح تفصیلی خوی است .

وی ادامه داد: کمربندی شهید سلیمانی در ۴ گام که گام اول و دوم و چهارم پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و گام سوم با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی به‌سرعت در حال اجرا و تا پایان فصل کاری انشا الله آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای شهر خوی از سامانه یکپارچه شهرسازی سرا ۸ شهرداری گفت و عنوان کرد: هفته آینده اعضای کمسیون عمران به همراه همکاران شهرسازی مناطق ۱ و ۲ جهت تکمیل سرای هشت مهمان شهرداری تبریز خواهد بود.

انتهای خبر/