به گزارش خبرنگار آذرباخیش قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه، مدارس نوسازی شده شهرستان خوی آماده استقبال از ۷۰ هزار دانش‌آموز هستند، اظهار کرد: مدارسی که با زلزله‌های متعدد در شهرستان خوی دچار آسیب شده بودند دوباره احیا شده و به استقبال دانش‌آموزان در ایستگاه مهر رفتند.

وی تصریح کرد: ۷۹ مدرسه در زلزله اخیر خوی و ۸۴ مدرسه نیز در زلزله قبلی این شهرستان دچار آسیب‌های جزئی  و تخریب کامل شده بودند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی عنوان کرد: بیشتر مدارسی که در زلزله‌های سال گذشته دچار آسیب‌های جزئی شده بوده و نیاز به تعمیرات اساسی داشتند، وارد چرخه آموزش شده و آماده استقبال از دانش‌آموزان در تمامی مقاطع هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تعمیر و بازسازی مدارس آسیب‌دیده خوی، ۶۰ کلاس کانکسی هم در اختیار آموزش‌وپرورش این شهرستان قرار داده‌ایم، افزود: تلاش‌های جهادگران از سراسر کشور برای شاداب‌سازی و احیای این مدارس ستودنی است.

رحمانی با بیان اینکه ساخت مدارس تخریب شده از زلزله همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: امسال ۱۶ مدرسه در قالب ۱۲۲ در حال بازسازی است که حدود ۱۱ باب مدرسه در قالب ۵۰ کلاس در توسط خیران در حال احداث است.

وی اظهار کرد: پس از زلزله خوی ۱۲۸ میلیارد تومان بلافاصله از اعتبارات حوزه بحران به مدارس زلزله‌زده خوی اختصاص یافت که تاکنون ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص محقق شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل می‌شوند، افزود: توجه خیرین و نیکوکاران به امر مدرسه‌سازی، نشان از شناخت صحیح جامعه نسبت به موضوع تعلیم‌وتربیت دارد و در واقع خیرین گران‌قدر از مال پربرکت خود برای آینده این سرزمین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر خیرین در کنار آموزش‌وپرورش نبودند قطعاً مشکلات ما به‌خصوص در زمینه فضای آموزشی بیش از این بود و حضور این افراد به‌عنوان پیش‌قراولان فرهنگ مدرسه‌سازی، موجب ترویج این امر خداپسندانه خواهد شد.

انتهای خبر /