حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: امروز ده‌ها شهر زیرزمینی موشکی و هزاران پهپاد پیشرفته و انبوه تجهیزات نظامی روی زمین، هوا و دریا در آماده‌باش صددرصد هستند تا در همان دقایق اولیه نبرد، پاسخ پشیمان‌کننده به متجاوز بدهند که در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌سابقه باشد. همین ذهنیت دشمن باعث شده امنیت ملت ایران تضمین شود و این بزرگ‌ترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس و بیمه‌شدن خاک عزیز ملت ایران است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی تمامی کفر و شرک جهانی در برابر ملت مظلوم ما صف‌کشیده‌اند. ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت دارند تحمیل می‌کنند، اما هرچه بیشتر خصومت ورزی می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند.

قاسم‌خانی افزود: در هشت سال دفاع مقدس جهان انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت و آموزه‌های سترگ انسانی قرار دادیم و نشان دادیم برای حفظ اسلام جنگیدیم و این حقیقت در وصیت‌نامه شهدای جنگ تحمیلی به‌عنوان یک واقعیت تاریخی ثبت شد.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی رسیدیم. عالمان و عارفانی را به جهان معرفی کردیم که ره صدساله را یک‌شبه طی و پایه‌های مکتب مقاومت در برابر قداره‌بندان تاریخ معاصر را پی‌ریزی کردند و صدای اسلام‌خواهی در پنج قاره جهان در سال‌های دفاع مقدس به برکت خون شهدای مظلوم ما شنیده شد.

وی تصریح کرد: سال‌ها طول خواهد کشید تا استراتژیست‌های نظامی جهان بفهمند که سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی چگونه توانست یک ارتش نیرومند از بین‌الملل اسلام پدید آورد و در کمترین زمان ممکن سر افعی داعش را که از آستین استعمار و استکبار جهانی بیرون‌آمده بود، در سوریه، عراق و لبنان با سنگ مقاومت درهم بکوبد.

انتهای خبر/