حجت‌الاسلام محسن مسلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک سالروز میلاد پیامبر رحمت با  بیان این مطلب که  یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی در چهل و اندی سال اخیر در ایران است اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمه‌الله، بار دیگر اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزّت مؤمنان را در جهان فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد:  شکوه همبستگی در صفوف امت ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس جلوه‌ای جاودانه داشت و تجلی الفت و وحدت ملی، در روزهای انقلاب در سال‌های دفاع مقدس و در صحنه‌های پس از پیروزی تا به امروز، نشان وفاق بود که دل‌ها را به هم پیوند می‌داد و گام‌ها را در یک مسیر قرار می‌داد.

حجت‌الاسلام محسنی گفت: و هفته وحدت، ایام همدلی با هم‌وطنان و میثاق با شهیدان و وفا به عهدی است که با امام راحل بسته‌ایم و مشتی محکم بر دهان دشمنانی است که در تفرقه مردم، خواب سیادت و سالاری خویش را می‌بینند و سودا و رؤیای «تفرقه‌بینداز و حکومت کن» را در سر می‌پرورانند.

رئیس اداره تبلیغات خوی با یادآوری اینکه برای امتی که قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد، خدای واحد و رهبر واحد دارند، تفرقه پذیرفتنی نیست تصریح کرد: هفته وحدت تمرینی برای تمام مسلمانان است تا اختلاف‌ها را کنار بگذارند و دست در دست هم پیام اسلام و پیامبرش را به گوش جهانیان برسانند. اکنون که بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند، تنها و تنها وحدت و دوستی میان آنان است که می‌تواند آنان را شکست‌ناپذیر و قدرتمند کند.

‏وی به بافت مذهبی کشور ایران اشاره و تأکید کرد: مستکبران و استعمارگران همواره با نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خویش و به‌وسیله مزدوران خود در کشورهای اسلامی، مانع شکل‌گیری وحدت سیاسی جوامع مسلمان شده و با مطرح ساختن فرقه‌های ساختگی، به ستیز با اندیشه وحدت و تقریب برآمده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: وجود اختلاف میان مذهب‌ها و فرقه‌ها موجب می‌شود که در ‏کشورمان نیز اختلاف ایجاد شده و حتی امنیت‎ ‎کشور به خطر افتد، لذا حفظ وحدت و قراردادن ‏ایامی از سوی امام (ره) علاوه بر جنبه مذهبی و شرعی از نظر اجتماعی و امنیتی، ‏اقدامی به جا و قابل‌تأمل بوده که باید موردتوجه ویژه و رعایت آن توسط بلاد مسلمین در راستای حفظ وحدت و پیشرفت جوامع اسلامی باشد.

انتهای خبر/