حسن نصراله پور شهردار خوی در گفت و گو با خبرنگار آدرباخیش ضمن تبریک هفته وحدت و هفته فراجا، با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری خوی گفت: باسیاست گذاری شورای اسلامی شهر، بالای ۵۵ درصد بودجه شهرداری خوی صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود که عظیم‌ترین آنها کمربندی شهید سلیمانی است و در حال حاضر نیز مراحل پایانی آن انجام و تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف پروژه شهید سلیمانی شده و اکنون نیز در فازهای اتمام شده، شاهد نصب چراغ‌های روشنایی کمربندی هستیم که پس از افتتاح، کاهش چشمگیری از ترافیک شهر خوی را خواهیم دید.

نصرالله پور از سایر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری خوی گفت و افزود: بوستان‌های بعثت و امید در دست اقدام است که ان‌شاءالله طی ماه‌های آینده با افتتاح آنها، سرانه فضای سبز در مناطق مربوطه افزایش خواهد یافت.

شهردار خوی همچنین پروژه‌های مطالبه شهروندان در خصوص ترافیک میدان جهاد گفت: اقدامات خوبی در جهت گره‌گشایی ترافیکی شهر از جمله در میدان ولیعصر (عج) و میدان امام علی انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای ساماندهی میوه‌فروشان میدان جهاد شده که دراین‌رابطه زمینی به ابعاد ۱۵۰۰ متر در همان منطقه تدارک‌دیده‌شده است.

وی از وضعیت نمایشگاه‌های خودرو گفت و عنوان کرد: با همتی که در شهرستان خوی انجام شده است شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه هستیم و تقریباً تمامی امورات مربوط به شهرداری انجام شده و نیز مشکل تغییر کاربری این نمایشگاه‌ها رفع گردیده است.

نصرالله پور خاطرنشان کرد: باتوجه‌به مصوبه شورای‌عالی ترافیک کشور، فاز اول تبدیل هسته مرکزی به پیاده‌راه‌سازی انجام و به اتمام رسیده که فازهای بعدی را نیز منتظر موافقت فرمانداری خوی هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن سه‌فاز دیگر هسته مرکزی را نیز به پیاده‌راه‌ تبدیل نماییم.

شهردار خوی از ساماندهی ورودی‌های شهر گفت و افزود: برحسب دستور استاندار محترم آذربایجان غربی، ورودی خوی از سمت چالدران بهسازی و اقداماتی از جمله کاشت گل‌وگیاه، درخت، جدول کاری، رنگ‌آمیزی جداول و غیره انجام شده و در ادامه نیز سنگ‌فرش خواهیم شد.

وی ادامه داد: ورودی خوی از طرف ارومیه تقریباً در حالت مطلوب قرار دارد و البته اقداماتی نیز هم اکنون در این مسیر انجام می‌شود و لازم به ذکر است ورودی خوی از طرف تبریز و با عنایت بر اینکه زمین‌های گلشهر وارد محدوده شده است، در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته تا به وضعیت احسن و مطلوب برسانیم.

انتهای خبر/