تقی پاشایی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش  با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تأسیسات موردنیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

پاشایی ادامه داد: براین‌اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گام‌های بلندی برداشته است.

وی تأکید کرد: نگهداری از تأسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تأسیسات در اولویت  برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب خوی است.

پاشایی با بیان عملکرد شرکت در زمینه تصفیه فاضلاب در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: این شرکت در این مدت ۵ میلیون ۲۰۹ هزار و ۷۰۹ مترمکعب فاضلاب تولید شده را جمع‌آوری و توسط تصفیه‌خانه فاضلاب، تصفیه شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شهری خوی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال حاضر را ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و افزود: متوسط تصفیه روزانه فاضلاب در تصفیه‌خانه شهر خوی را ۲۸ هزار و ۱۰ مترمکعب در روز است.

انتهای خبر/