به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در این آیین ضمن قدردانی از مجاهدت‌های فرمانده سپاه خوی با بیان اینکه سعی کنیم صادقانه به مسئولیت‌ها وارد و خارج شویم گفت: در دوران خدمت سعی کنیم نیتی به جز جلب رضایت الهی و خدمت به خلق‌الله نداشته باشیم.

امام‌جمعه خوی با اشاره به جایگاه و خدمات سپاه پاسداران بعد از انقلاب اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین اقدامات، موفقیت‌ها و دستاوردهای سپاه عزیز که با حوادث امروز فلسطین مورد تطبیق هست تقویت جبهه حق بود.

وی ادامه داد: ۲۳ سال قبل در همین روزی انتفاضه فلسطینیان با سنگ و چوب انجام می‌شد بود و مظلومیت فلسطین در دنیا تجلی بود و هست؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت مجاهدت‌های سپاه عزیز عملیات طوفان الاقصی با موشک‌ها و جنگ‌افزارها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اضمحلال داعش و تسریع ازبین‌رفتن هیمنه اسرائیلی که زمانی افسانه ارتش شکست‌ناپذیر را یدک می‌کشید را از دیگر اقدامات سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که در این مجموعه ایمانی در قله قرار دارد می‌توان ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از ولی زمان توسط مجاهدان فی‌سبیل‌الله را نام برد که با این عشق به ولایت در تمامی عرصه‌های مختلف دفاعی و علمی موفقیت‌های بسیاری را شاهد بوده‌ایم.

وی در پایان افزود: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری باید در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی نیز توسط تلاشگران در این زمینه‌ها سرلوحه قرار بگیرد تا پله‌های ترقی پی‌درپی برای این سرزمین رقم بخورد.

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان غربی در ادامه این آیین با درود به مقام شهدا و امام راحل با اشاره به طوفان الاقصی گفت: یک حقیقتی در حال حاضر اتفاق افتاده و وعده الهی محقق شده است که تعدادی قلیل با داشتن ایمان بر تعداد کثیری که متجاوز و جنایت‌کار هستند پیروز شده‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه در فلسطین مشاهده می‌کنیم جنایت جنگی اسرائیل در کشتار غیرنظامیان است که مورد نفی همگان و آزادی‌خواهان جهان است گفت: هنر این است که در منطقه‌ای محدود با تمرین و ممارست در آموزش‌ها و با تهیه سلاح و جنگ‌افزارها با حیطه‌بندی و طبقه‌بندی بالا با برگرفته از ایمان و مجاهدت ابتکار شود که این هنر و دارای ارزش نظامی است که امروز شاهد اجرای این هنر توسط رزمندگان فلسطینی در مقابل ارتش شیشه‌ای اسرائیل هستیم.

وی رویکرد امنیت پایدار را رویکرد محوری و مهم سپاه ذکر و اظهار داشت: سپاه و بسیج علاوه بر رویکرد فرهنگی که به‌صورت جهادی در همه عرصه‌ها حضور دارد و در اجرای این مأموریت‌ها هم موفق هست باید عقب‌ماندگی‌ها را هم با تلاش و رویکرد جهادی از بین ببرد.

سردار رجبی تصریح کرد: تحول‌آفرینی، امیدآفرینی و نقش‌آفرینی؛ انتظارات سپاه پاسداران از فرماندهان این مجموعه ولایی است که باید رویکرد جهادی را در همه مجموعه‌های اداری و فرهنگی جامعه تزریق کند در حالیه خود جلودار کارهای جهادی در عرصه خدمت به مردم است.

در پایان با قرائت حکم مسئولیت ضمن تقدیر از مجاهدت سردار محمدباقرعلایی فرمانده قبلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان خوی وی به سمت مشاور سپاه شهدای آذربایجان غربی و سرهنگ پاسدار مصطفی آقایی به سمت فرماندهی قرارگاه تاکتیکی اباعبدالله الحسین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان خوی منصوب شدند.

انتهای خبر/