به گزارش خبرنگار آذرباخیش؛ پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان آذربایجان غربی از روز سه‌شنبه ۱۸ آبان آغاز و تا روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان در ارومیه ادامه دارد.

در این رویداد، ۱۶۷ نفر در قالب ۳۹ تیم شرکت‌کننده در این سه روز به‌صورت ۴۸ ساعته در یک فضای پرهیجان، بانشاط، رقابتی و نفس‌گیر دور هم جمع شدند و موضوعاتی که همان جا به آنها اعلام شده است به تولید محصول می‌پردازند.

اعضای تیم‌های رقابت‌کننده همگی متخصص حوزه فناوری اطلاعات و یا مهندسین کامپیوتر نیستند تعدادی حتی دانش‌آموز بوده و در این رویداد مشغول تولید انیمیشن‌های آموزشی و پویانمایی هستند که مهارتشان را به‌صورت تجربی کسب کرده‌اند و به امید موفقیت و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و دیده‌شدن در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

صنعت بازی جزو پردرآمدترین صنایع در دنیا شناخته می‌شود

به گفته، نوذر شریعت‌پناه مسئول قرارگاه فضای مجازی استان آذربایجان غربی صنعت بازی جزو پردرآمدترین صنایع در دنیا شناخته می‌شود و گردش مالی بالایی دارد و رویداد ملی تولید محتوای بسیج باهدف برطرف‌کردن این خلاء، حمایت از نخبگان و کسانی که در زمینه فضای مجازی و تولیدات دیجیتالی استعداد دارند ظرفیتی را فراهم کرد تا افراد مستعد، شناسایی و به ادارات و نهادها معرفی شوند تا زمینه اشتغال جوانان نیز به وجود آید.

وی افزود: استعدادهای ناب و نهفته جوانان و نخبگان استان در زمینه‌های گوناگون فناوری اطلاعات و تولید محتوای دیجیتالی همگام با منشور گام دوم انقلاب و استفاده بالقوه از فضای مجازی در بین رده‌های سنی مختلف از اهداف ویژه این رویداد است.

شریعت‌پناه بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن از طریق فضای مجازی و تحریف وقایع قصد براندازی نظام را دارد و تکلیف نیروهای انقلابی این است که این توطئه‌ها را خنثی کنند.

تولیدات نخبگان مورد حمایت مسئولان نیست

کمیل دبیری‌پور سر گروه یکی از تیم های شرکت کننده است که در این رویداد تخصصی حضور دارد و در خصوص مشکلات و موانع پیشروی صنعت برنامه‌ نویسی عنوان کرد: موضوعات ارائه شده برای رقابت‌ها باید دارای جامعه‌پسندی باشد تا قابلیت تبدیل به یک محصول دیجیتال را داشته باشد؛ اما در دوره قبل موضوعات تخصصی بود که متأسفانه مورد حمایت مسئولان قرار نگرفت.

وی که به همراه دیگر دوستانش یک تیم تشکیل دادند و در این رویداد تخصصی حضور پیدا کردند تا خودشان را محک بزنند، در ادامه گفت: امسال سومین سال متوالی است که در رویداد تولید محتوای دیجیتال شرکت می‌کنیم ولی متأسفانه تاکنون هیچگونه حمایتی از طرفین مسئولین ندیده ایم.

دبیری‌پور عنوان کرد: امسال تیم پرواز متشکل از پنج نفر بوده و در زمینه برنامه‌های موبایلی در حال رقابت با دیگر شرکت‌کننده‌ها هستیم و آمادگی کامل برای کسب مقام نخست در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال را داریم.

حوزه مقاومت از تأکیدات مهم رهبری است

فاطمه غفاری سرگروه تیم مرصاد که به همراه دوستانش از شهرستان ارومیه، در این رویداد شرکت کرده بودند، در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باتوجه‌به فرمایشات رهبری، دشمن در بستر فضای مجازی با تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مؤمن و دریدن پرده‌های حیا است؛ لذا نباید این فضای غیرقابل‌کنترل و غیر منضبط در اختیار دشمن رها شود تا به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی آنان مبدل شود.
وی با اشاره به اینکه حوزه مقاومت از تأکیدات مهم رهبری است، تصریح کرد: این تیم متشکل از چهار نفر بوده و در حوزه مقاومت مشغول تولید بازی‌های موبایلی هستیم.

غفاری بیان کرد: امیدواریم تولیدات تیم‌های شرکت‌کننده مورد حمایت مسئولانی استانی و شهرستانی قرار بگیرد.

حمایت از ترشی‌ساز پررنگ‌تر از بازی‌ساز است

 

 علی پایزچیانه نیز مانند دیگر دوستان و رقبایش بر این باور است که موفقیت صنعت بازی در گرو حمایت است و با تأکید بر اینکه بدون حمایت و سرمایه‌گذاری نمی‌توان در این صنعت پرطرف‌دار به موفقیت رسید، گفت: اگر بازی‌سازی موردتوجه قرار بگیرد یقین بدانید بازار خوبی در انتظار آن است و گردش مالی خوبی برای رشد اقتصادی استان ایجاد می‌کند.

این جوان پرانگیزه در ادامه عنوان کرد: سال گذشته در بخش بازی‌سازی به رقابت پرداختیم که مقام نخست در این بخش را دریافت کرده و به مرحله کشوری راه یافتیم.

وی ضمن تشکر از دبیر برگزاری این رویداد عنوان کرد: سال گذشته چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان بود؛ اما متأسفانه نخبگان و دانشجویان از برگزاری این رویداد مهم اطلاعی نداشتند.

پایزچیانه با بیان اینکه حمایت از ترشی‌ساز پررنگ‌تر از بازی‌ساز است، گفت: حمایت مسئولان از نخبگان و تولیدکنندگان باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد.

انتهای خبر/