به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس به ترتیب در روستاهای بدلان خوی با ۲ مدرسه، هندوان یک مدرسه و کرتای یک مدرسه افتتاح شده و در اختیار نهاد بهره بردار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشخصات این مدارس ادامه داد: ۲ مدرسه خیٌرساز با ۹ کلاس درس در روستای بدلان از سوی “حاج محمد اکبرزاده” و خانواده”شهید عادل عظیم خانی” با هدف پیشبرد تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم احداث شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: آموزشگاه جوانه های امید بدلان با ۳۹۲ متر زیربنا و ۶ باب کلاس درس با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و همچنین آموزشگاه شهید عادل عظیم خانی با ۱۳۹ متر زیربنا و سه باب کلاس درس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسیده‌است.

وی ادامه داد: آموزشگاه خیرساز مشارکتی سه کلاسه زنده یاد ناجی حسینی هم در روستای هندوان شهرستان خوی با سه کلاس به متراژ ۱۳۹ مترمربع و با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به صورت مشارکتی توسط خیٌر مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده‌است.

رحمانی گفت: مدرسه ۶ کلاسه خیٌرساز مشارکتی حاج حسن رشدیه نیز با زیر بنای ۵۴۵ متر مربع با اعتبار هزینه شده بیش از ۶۰ میلیارد ریال از توابع شهرستان خوی افتتاح شد.

وی با اشاره به زلزله سال گذشته خوی درباره قدامات انجام شده تا کنون اظهار کرد: سال گذشته برای بازسازی و تعمیرات مدارس خوی حدود ۱۶ مدرسه با ۱۲۲ کلاس درس در برنامه کاری نوسازی مدارس استان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: اعتبار ویژه ای به میزان یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردریال از محل ماده ۱۷ بحران با مساعدت رییس شورای آموزش و پرورش استان تخصیص یافت که ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تعمیرات اساسی و یک‌هزار میلیارد ریال برای بازسازی مدارس بود که با این حمایت‌ها تعمیرات اساسی برای آماده‌سازی ۳۵۰ کلاس درس در این شهرستان انجام شد.

انتهای خبر/