تقی پاشایی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به این که یکی از علل اصلی پس‌زدگی فاضلاب به داخل املاک، هدایت آب باران به شبکه جمع‌آوری فاضلاب است گفت: تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک باید به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

وی افزود: در زمان طراحی و اجرای تأسیسات، باید چاه آب باران یا منبع ذخیره‌سازی و یا هر روش دیگری که آب باران را به محل دیگری به‌غیراز شبکه فاضلاب هدایت کند، در املاک تعبیه شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی اظهار داشت: از نظر شرکت آب و فاضلاب، زمانی عملیات ساخت‌وساز یک ساختمان پایان می‌یابد که تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات ملی ساختمان شبکه جمع‌آوری آب باران باید از شبکه فاضلاب جدا باشد و اتصال آن به شبکه فاضلاب ممنوع است و هر واحد مسکونی باید یک چاه جذبی یا مخزن جهت جمع‌آوری آب باران داشته باشد.

پاشایی تصریح کرد: در آیین‌نامه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب نیز تأکید شده در شبکه‌های فاضلاب، آب باران ملک به‌هیچ‌عنوان نباید وارد شبکه فاضلاب شود.

انتهای خبر/