به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش خوی در این جشنواره که در مدرسه متوسطه حرفه ای پویش توانگران برگزار شد با یادآوری رسالت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی و مهم آموزش‌وپرورش بحث آموزش عمومی و اختصاصی در راستای تحول‌گرایی در جامعه در همه ابعاد و عرصه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی است.

وی ادامه داد: انسان‌سازی برای مربیان با ساختار کارآمد به جهت ایجاد حیات طیبه که خواسته مقام معظم رهبری و جامعه است باید پررنگ شود به‌طوری‌که جامعه را به سمت حیات طیبه هدایت کند.

محمدپور گفت: با جسم سالم است که تحصیل، تهذیب و رسیدن به درجات عالیه و کمال اتفاق می‌افتد و این همان رسالت اصلی آموزش‌وپرورش در تربیت دانش‌آموزانی تمام ساحتی است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی افزود: بسط و گسترش فضاهای ورزشی و آماده‌سازی بسترهای لازم در رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان نقش مؤثری دارد که در این راستا تلاش‌های جدی در دستگاه تعلیم‌وتربیت شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: احداث زمین‌های چمن مصنوعی و پروژه‌های مختلف تربیت‌بدنی در سطح شهرستان باهدف ایجاد نشاط، شادابی و بالابردن سواد حرکتی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

محمدپور تأکید کرد:  افزایش توجه و آگاهی‌بخشی در خصوص موضوع سلامت جسمی در بین مردم و مسئولان، در جهت داشتن جامعه سالم و پرنشاط الزامی است چنانچه این مقوله  نقش مهم خود را در شکوفایی استعداد دانش‌آموزان نشان می‌دهد.

وی در پایان با بیان نقش حائز اهمیت مدیران مدارس در ترویج فرهنگ سلامت و تحقق صددرصدی هدف‌گذاری‌ها تصریح کرد: اگر سلامت جسم و روان در جامعه‌ای به‌درستی هدف‌گذاری و جریان‌سازی نشود نتیجه آن برعکس بوده و جامعه‌ای ناسالم از لحاظ سلامت جسمی و روانی خواهیم داشت.

انتهای خبر/