به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش خوی در یادواره لاله‌های روشن که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و تقویت روحیه شهادت در بین دانش‌آموزان از اهداف سند تحول بنیادین در ساحت اعتقادی است.

وی گفت: باید با رویکرد دانش‌محوری در برگزاری یادواره‌ها تلاش کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در همه مدارس شهرستان گسترش یابد و دانش‌آموزان از آرمان‌های بلند شهدا آگاه شوند و نسبت به ترویج آن‌ها نیز احساس مسئولیت کنند.

محمدپور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: جنایات صهیونیست‌ها در غزه به‌هیچ‌عنوان قابل‌چشم‌پوشی نیست و این جنایت علیه کل بشریت بشمار می‌رود.

مدیر آموزش‌وپرورش خوی گفت: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بسیاری از جنایات و خشونت‌ها را در برابر مردم فلسطین انجام داده است که می‌توان به اشغال، تجاوز، جنگ، نسل‌کشی، تروریسم، آپارتاید و نقض حقوق بشر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی جزئی از هویت جمهوری اسلامی ایران است و این هویت باعث تقابل راهبردی با رژیم صهیونیستی شده که در نتیجه این امر، این رژیم به‌وسیله عوامل مختلف سعی دارد به تهدید جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

محمدپور تصریح کرد: ماهیت اعتقادی و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران و نظام برخاسته از آن، از یک سو باعث شده است تا دشمنی قدرت‌های حاکم جهانی برانگیخته شود و از سوی دیگر، ایران به کانون بیداری ملت‌ها به‌ویژه مسلمان‌ها تبدیل شود.

حجت‌الاسلام ناصر اکبرزاده معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در ادامه این مراسم به ترویج و صدور انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: صدور انقلاب، به معنای تبیین و ترویج و معرفی آن به ملل دیگر، یکی از اهداف و اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هدف از صدور انقلاب، اسلامی اشاعه و گسترش ارزش‌ها، هنجارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رساندن پیام رهایی‌بخش و آزادی‌بخش آن به ملت‌ها و مردمان دیگر است.

اکبرزاده اظهار داشت: از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون، برای نشان‌دادن جوهر اعتبار اسلامی خود رویکردی اتخاذ کرده که در تضاد با منافع رژیم صهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد: درعین‌حال، یکی از مهم‌ترین مؤلفه هدای فرهنگ راهبردی جمهوری اسلامی ایران، پایداری و مقاومت است که تحت‌تأثیر فرهنگ شیعی، به‌ویژه واقعه عظیم عاشورا قرار دارد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: هویت مقاومت در ایران همواره بر اساس آموزه‌های دینی و اسطوره‌های ناشی از نهضت عاشورا شکل‌گرفته است.

 گفتنی است؛ آموزش‌وپرورش شهرستان خوی ۲۱ شهید فرهنگی و ۱۴۴ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای خبر/