جبرائیل قلی‌پور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خوی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در مورد دفع پسماند شهرستان خوی مطالبی بیان و تشریح کرد: پسماند عادی منازل به‌صورت جمع‌آوری دستی از درب منازل انجام و بعد از حمل در سایت پسماند ولدیان در ۱۸ کیلومتری خوی که به مساحت ۴۰ هکتار هست تخلیه و دفن و خاک‌دهی  می‌شود.

وی ادامه داد: میزان  پسماند عادی حمل شده به سایت ۱۵۰ تن در شبانه‌روز است.

رئیس اداره محیط‌زیست خوی در پاسخ به اینکه امسال چند پرونده تخلف زیست‌محیطی تشکیل شده است اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۹ پرونده تخلف تشکیل شده و نسبت به سال گذشته روندی روبه‌افزایش داشتیم.

وی در مورد پروژه‌های در دست اقدام اداره محیط‌زیست افزود: از جمله اقدامات مهم در شهرستان خوی و حومه از ابتدای امسال، احداث ۲ عدد آب‌انبار و آبشخور هر کدام به ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب برای حیات‌وحش منطقه حفاظت شده مارکان و تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های سر محیط‌بانی با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال که به بهره‌برداری رسیده‌اند.

این مقام مسئول گفت: برای ۷ تالاب فصلی شهرستان خوی که به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر، پروژه احیا تعریف گردیده است.

قلی‌پور مشکلات زیست‌محیطی سایت را برشمرد و اضافه کرد: عدم فنس‌کشی اطراف سایت، تفکیک زباله در سایت توسط افراد غیرمجاز، خودسوزی زباله‌ها، حضور سگ‌های بلاصاحب و احشام در سایت و عدم مدیریت شیرابه است.

وی با عنوان اینکه مشکل عمده در پسماند عدم اجرای طرح تفکیک از مبدأ است تصریح کرد: تفکیک زباله در مبدأ  طی چندین سال گذشته فقط توسط ۵ هزار خانوار در محلات مختلف انجام می‌شد که چند ماهی است آن‌هم اجرایی نمی‌شود.

انتهای خبر/