به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در مراسم اعلام همبستگی مردم فیرورق خوی با مردم مظلوم غزه گفت: جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

وی گفت: محاصره شدید و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت جنایت جنگی اثبات شده است، زیرا قوانین بین‌المللی هرگونه مجازات جمعی را طبق مواد ۳۳، ۱۴۶ و ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو در حمایت از غیرنظامیان ممنوع می‌داند.

وی افزود: سیاست گرسنگی‌دادن به فلسطینیان، محروم‌کردن آن‌ها از دسترسی به غذا و دارو و خودداری از انتقال سوخت به بیمارستان‌ها جنایت جنگی و نسل‌کشی تمام‌عیار است و باید اعلام رژیم صهیونیستی به‌عنوان جنایت‌کار جنگی باید تبدیل به مطالبه عمومی شود.

امام‌جمعه خوی اظهار داشت: طبق مواد کنوانسیون ژنو وظیفه رژیم اشغالگر است حداکثر اقدامات لازم را برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به مردم فراهم کند علاوه بر این، وظیفه رژیم اشغالگر است در صورت وجودنداشتن منابع در سرزمین‌های اشغال‌شده، زمینه انتقال مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سایر لوازم موردنیاز غیرنظامیان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر نمی‌تواند مواد غذایی، تدارکات یا تجهیزات پزشکی موجود در سرزمین‌های اشغال‌شده را مصادره کند و باید نیازهای غیرنظامیان را در نظر بگیرد.

انتهای خبر/