به گزارش آذرباخیش، محمدجعفر علیزاده ظهر در بازدید از روند ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خوی اظهارداشت: تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خوی از طرحهای اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است و از اوایل تیر تجهیز این بیمارستان آغاز و در شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسد.

وی ادامه داد: این بیمارستان با داشتن چهار بخش تخصصی جراحی، داخلی، زنان و زایمان و بخش کودکان و نوزادان نیازهای تخصصی شهرستان را پوشش می دهد.

عیلزاده با بیان اینکه این بیمارستان در صورت بهره برداری می تواند نیاز های تخصصی شهرستان را تامین کند اضافه کرد: این طرح که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در تیرماه بخش ساختمان آن تکمیل و تجهیز شده و حداکثر تا اوایل پاییز به بهره برداری می رسد.

سرپرست فرمانداری خوی در این بازدید به مطالبات مردم شهرستان و کمبودهای موجود در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود تخت های بیمارستانی و بافت بسیار قدیمی آنها، افزایش فضای درمانی یکی از مهم ترین نیازهای مردم شهرستان خوی است.

علی محمدی ایروانلو افزود: روند ساخت این پروژه اخیرأ به علت مشکلاتی در تأمین اعتبار کند شده بود که امیدواریم به برکت حضور معاون وزیر و تخصیص اعتبار نقدی، این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

سرپرست فرمانداری خوی در ادامه خواستار تسریع در روند ساخت و تجهیز آن شد تا در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خوی در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای ساخت آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکیمل آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

در حال حاضر پنج بیمارستان با ۸۰۰ تخت در شهرستانهای خوی، اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سلماس در حال ساخت است که سه بیمارستان تا پایان امسال و مابقی در سال ۹۷ به بهره برداری خواهند رسید.