مرتضی محمدپور رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در حاشیه آئین افتتاح مدرسه در گفتگو با خبرنگار «آذرباخیش» با اعلام این خبر تشریح کرد: مدرسه ۳ کلاسه خیر ساز رضا فیض‌آباد در روستای بله سور علیا شهرستان خوی به همت شرکت اسنپ در زیر بنای ۱۵۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای تحصیل ۶۰ دانش‌آموز احداث شد.

مدیر آموزش‌وپرورش خوی تصریح کرد: تاکنون خیران خویی ۱۳۰ باب مدرسه با بیش از ۵۸۰ کلاس درس احداث و در خدمت تعلیم‌وتربیت این شهرستان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: خیران خویی در سال تحصلی جدید نیز بیش ۳۰ باب مدرسه را با ۴۳ کلاس درس احداث کرده‌اند که بیش از ۹۰ درصد آنها در مناطق زلزله‌زده خوی بوده است.

مرتضی محمدپور با اشاره به رسالت آموزش‌وپرورش گفت: زمانی آموزش‌وپرورش در رسیدن به اهداف و آرمان‌هایش موفق خواهد بود که بتواند انسان‌هایی آگاه، مسئول و خلاق بپرورد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهم‌ترین رکن برنامه‌ریزی جامعه است و کلیدی‌ترین عنصر در توسعه یک جامعه؛ مردم آن جامعه هستند که باید از فرهنگ، آگاهی و مهارت‌های گوناگون برخوردار باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای رسالت تعلیم‌وتربیت فرزندان عزیزمان در خوی با وجود مشکلات ناشی از زلزله متوقف نشده و نخواهد شد و مجموعه آموزش‌وپرورش خوی با تلاشی مضاعف در جهت رفع این مشکلات و ایجاد زمینه و بسترهای لازم در راستای محرومیت‌زدایی و تعلیم‌وتربیت ادامه خواهد داد.

انتهای خبر/.