به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» سرهنگ پاسدار مصطفی آقایی فرمانده سپاه خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد اظهار داشت: بسیج به‌عنوان شجره طیبه و یک موهبت الهی است که به‌واسطه امام راحل بر ملت نازل شده است.

وی مکتبی بودن، ایمان و اعتقاد قلبی به خدا، حضور در تمامی صحنه‌ها، اطاعت از ولایت‌فقیه، اخلاص، توقف‌ناپذیری و اعتقاد راسخ به شعار «ما می‌توانیم» را جزو شاخص‌های مکتب بسیج عنوان کرد و افزود: بسیجیان سربازان واقعی امام‌زمان (عج) هستند وب عنوان فتح‌الفتوح شناخته شده‌اند چرا که هرکاری به آن سپرده شده با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» همیشه به بهترین نحو انجام شده است.

آقایی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از برنامه‌های قابل‌اجرا در هفته گرامیداشت بسیج پرداخت و اظهار داشت: ۴۱۰ برنامه در قالب ۴۵ عنوان بر اساس راهبرد سند اعتلای بسیج در سطح شهرستان خوی با شعار «بسیج امید ملت ایران» برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه خوی در ادامه تشریح کرد: دیدار با جمعه شهرستان خوی، حضور در مراسم حمایت از کودکان غزه، برگزاری ۵۰ نشست روشنگری جهادی تبیین، برگزاری ۲۰ یادواره شهدا و آبروی محله، برگزاری اجتماع دختران حاج‌قاسم، برگزاری ۱۵ مسابقه ورزشی، برگزاری همایش اقتدار بسیج، میقات صالحین، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، پخش بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه و اعطای ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان و تازه‌دامادها توسط بسیج سازندگی ازجمله برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت بسیج در سال جاری است.

وی گفت: در راستای بازسازی، مرمت و تعمیر بناهای زلزله‌زده شهرستان خوی بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی هزینه شده که از این میزان هزینه کردها ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش بازسازی، تعمیر و مرمت مساجد و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در بخش منازل مسکونی زلزله زدگان صرف شده است.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی اباعبدالله الحسین (ع) همچنین از فعالیت‌های اشتغال محور بسیج در شهرستان خوی خبر داد و افزود: کمک به احیای کوره آجرپزی با بیش از ۴۰ نفر اشتغال‌زایی و همچنین اعطای وام‌های کم‌بهره و زودبازده در بخش‌های کشاورزی، صنعت و دام و طیور، ازجمله فعالیت‌های بسیج و بسیج سازندگی در یک سال اخیر است.

انتهای خبر/