کریم علی‌نژاد فرماندار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: خشنود کردن خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کاری بزرگ و خداپسندانه است که باتوجه‌به این امر، آزادشدن چنین زندانیانی، بهترین پاداش برای تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران زحمت‌کش در حوزه‌های مختلف قضایی به شمار می‌رود.

کریم علی‌نژاد اضافه کرد: با دعوت از خیرین و جلب نظر دستگاه قضا فرمانداری خوی توانست ۱۶ نفر از زندانیانی که بخاطرنبود توان مالی در زندان بودند آزاد و به این طریق به نزد خانواده خود برگشتند که واسطه شدن برای آزادی زندانیان غیر عمد و مالی از به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و روانی برای خانواده و جامعه پیشگیری می کند.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت‌گرفته، دستور مرخصی ۴۰ نفر از مددجویان زندانی شهرستان خوی به مدت چهار روز صادر شد.

فرماندار خوی با اشاره به حمایت‌های دولت و دستگاه قضا از خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر دولت در کنار دستگاه قضایی اقدام به حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند کرده و در صدد هستیم در آستانه شب یلدا، بسته‌های معیشتی جهت بهبود وضعیت خانواده زندانیان تهیه و اهدا کنیم.

علی‌نژاد در حاشیه آزادی زندانیان از کتابخانه زندان این شهرستان بازدید و بر ساماندهی این مرکز تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به علاقه‌مندی زندانیان به کتاب، مقرر شد تا حوزه قضایی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، نشست‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی در بین زندانیان برگزار کند.

لازم به ذکر است فرماندار خوی به همراه رئیس حوزه قضایی و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در بازدیدی دو ساعته از زندان خوی، با متهمان، مددجویان کانون اصلاح‌ و تربیت ، کارگاه و کلاس های آموزشی و قالیبافی و بند نسوان دیدار و گفتگو کردند.

انتهای خبر/